Gjest Skrevet 29. januar 2008 #1 Skrevet 29. januar 2008 Det er på jobben et anspent forhold mellom assisterende butikksjef og de fleste av oss ansatte... Jeg skulle vært på jobb kl 07 i dag tidlig, men har vært syk i natt, kaster opp og magesyk.... Var oppe en times tid, prøvde å spise litt og komme meg på føttene, men maten kom bare ut igjen, og jeg fant ut at å sitte bak kassa på butikken sånn, det ville ikke være så bra... Hva om jeg ikke rakk å komme meg på do, osv....? Så jeg ringte kl 06.30 og sa ifra, og beklaget meg. Hun ble så utrolig frekk, og jeg begynte å grine etterpå... Nå vil hun sikkert ha meg sparket.... ( prøvetiden hos oss alle nærmer seg slutten. ) Er skikkelig redd jeg nå.... Det er kjemperolig så tidlig på morgenen, nesten ingen kunder før rundt kl 09.30.... Hun ble riktignok alene en times tid, kanskje, men hva kunne jeg gjort da.....? Vet ikke om jeg tørr treffe henne mer....
våken_om_natta Skrevet 29. januar 2008 #2 Skrevet 29. januar 2008 Hva da hun da, som var så frekt? Du har da lov til å være syk. Ikke din feil det! Skulle du stå å spy i kassa da? Det går jo ikke an!
Dotten Skrevet 29. januar 2008 #3 Skrevet 29. januar 2008 Sykdom er ingen oppsigelsesgrunn, og har du ikke mye fravær fra før, skal det ganske tungtveiende grunner for å gi deg sparken etter endt prøveperiode! Men om hun ønsker gjennomtrekk av ansatte i bedriften, så henne om det. Du finner deg garantert en mye bedre jobb, med et mye bedre miljø og sjef. God bedring og dritt i den jæv... fi... av en sjef du har! Ikke bry deg. Ingen grunn til å få magesår av et sånnt kvinnespetakkel Klem
Gjest Skrevet 29. januar 2008 #4 Skrevet 29. januar 2008 Hun kan ikke sparke pga sykdom. Jeg ville ha kontaktet personalsjefen din og fortalt alt. Og husk at noen ganger er ikke jobben verdt å være deprimert for. Man skal ikke grue seg for å gå på jobb. Og om hun sparker.....så ikke gi deg.....for hun har ikke noe grunnlag for å si deg opp.
Gjest Skrevet 29. januar 2008 #5 Skrevet 29. januar 2008 Det har vært så mye rundt henne, hun lager lange lister om ting vi skal gjøre, så gjør hun ingeting selv... Hun er frekk mot kundene og våre leverandører... Hun er skarp og frekk i måten hun snakker til oss på... Hun sa ikke noe stygt, men måten hu sa ting på.... Du hørte hvor sint hun ble... Hvis tonefall kunne drepe... Skikkelig spydig.... Jeg har ikke mer fravær enn noen andre... Men tror kanskje ikke det er så populært at jeg har en liten gutt som også noen ganger blir syk.... Det er bare jeg og en annen kollega som har barn, og da blir det kanskje litt verre for sjefene og forstå oss.... Vi er ikke akkurat for mange ansatte, hadde sårt trengt et par til.... Men det skal ikke jeg måtte være redd for, er ikke min feil at jeg blir syk... Har snakket med tillitsvalgt nå, og hun hadde fått nok, skulle snakke med sjefen..... Huff, nå blir det vel bare bråk, og hun det gjelder skjønner jo at jeg har sagt noe....
Gjest Skrevet 29. januar 2008 #6 Skrevet 29. januar 2008 Hun er jo bare assisterende, så hun kan jo ikke ene og alene si deg opp. Jeg ville sagt ifra til sjefen,kanskje snakket med verneombud også
Dotten Skrevet 29. januar 2008 #8 Skrevet 29. januar 2008 Hun får bare bli så sur hun blir. Når hun er et problem, bør og må hun som "sjef" forstå at dette må tas opp, og ev. forandres på. Det er til det beste for alle. Tydelig hun hadde trengt et kurs eller to i pedagoikk, hvordan å være en god sjef osv... Drit i kjerringa. Jobben får du nok beholde
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå