Lilliana&Prinsessa&Lillebror Skrevet 29. januar 2008 #1 Skrevet 29. januar 2008 I en annen tråd har jeg beskrevet hvordan jeg sliter med å få vesla på 18 mnd til å sovne selv, jeg har allti sittet med henne. Nå på daghvilen så har jeg satt stolen litt bort fra senga hennes og sagt at jeg sitter der så lenge hun ligger. Hun reiser seg bare opp! Så "som straff" så går jeg ut av rommet og sier at hun må ligge ned for at jeg skal sitte. Nå bare protesterer og griner hun. Hva gjør jeg feil??
selfangerkjerringa Skrevet 29. januar 2008 #2 Skrevet 29. januar 2008 Har du prøvd å la henne sove i vogna istedet?
klg,2 boys now:) Skrevet 29. januar 2008 #3 Skrevet 29. januar 2008 hm.jeg sleit med det samme.hvis du vet hun er trøtt.så gjorde jeg tok med meg ei bok så satt jeg der til han sovnet,uasnett om han reiste seg,la seg ned å sovna tilslutt.men jeg bare satt der sa ingenting og så ikke på han,bare var til stede.synes kansje det blir feil å "straffe" hun for da blir hun sikkert ekstra på vakt at du er der.
Lilliana&Prinsessa&Lillebror Skrevet 29. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 29. januar 2008 Vogna sovner hun ikke i Poenget mitt er å slutte å sitte der med henne til hun sovner... HAr egentlig satt stolen ved døra nå (jeg står på gangen og skriver her nå og hun bare snakker der inne, ser meg ikke).
klg,2 boys now:) Skrevet 29. januar 2008 #5 Skrevet 29. januar 2008 du får bare holde deg tøff.mitt beste tips,hadde det sånn vi å.men til slutt sa jeg stopp å holdt meg knall hard å det fungerte faktisk.men vår feil var han at han ble overttrøtt,vi skjønte ikke først at når han herja som verst var faktisk da han var trøtt.jeg tok han ut av leken å gikk å la han å han sovna nesten med engang.vi trodde ikke det var sant.kansje det kan hende med dattra di å,siden du vekker henne på dagen.kansje hun er så sliten når kvelden kommer at hun rett å slett ikke får sove.
IgglePiggle Skrevet 29. januar 2008 #6 Skrevet 29. januar 2008 Kan ikke du bare la henne ligge/sitte/staa og snakke da uten aa gaa inn til henne. Hun legger seg til slutt ned og sovner eller begynner aa grine.. da ville jeg bare gaatt inn til henne og lagt henne ned og gaatt ut igjen. Du maa bare staa paa selv om ting gjentas hundre ganger.. Det blir en kamp mellom vilje styrker men du maa vise at du er den sterkeste uansett for hvilken metode du bruker.. Lykke til
lengter daler ned i skjul... Skrevet 29. januar 2008 #7 Skrevet 29. januar 2008 sønnen min var sånn.... men han var bare 3,4,5 mnd da.... brukte ofte 1-2 timer på å sovne... merket etterhvert at det faktiskt forstyrret han at jeg satt der. så jeg la han og gikk ut av rommet. hylet selvfølgelig til å begynne med. lot han skrike et par min, gikk inn, la han tilrette og gikk ut igjen. gikk ut og inn kanskje 5,6 og 7 ganger, og plutselig sovna han... nettene etter sovnet han mye fortere. sto i rommet ved siden av og brettet klær, lagde litt lyder sånn at han visste at jeg var i nærheten. Når jeg satt der inne kava han masse, og måtte ofte se at jeg fortsatt var der, og når han våkna på natta forventet han jo samme behandling som ved innsovning, dvs stryling, synging osv. nå sovner han nesten med en gang jeg går ut av rommet. han er 6 mnd nå. det er tøfft første nettene, men det blir fort bedre.
Lilliana&Prinsessa&Lillebror Skrevet 29. januar 2008 Forfatter #8 Skrevet 29. januar 2008 takk!! Prøver å stå på gangen jeg nå. Etter en time og to(!!!) bæsjebleier sover hun enda ikke. Står i senga og griner etter mamma...
IgglePiggle Skrevet 29. januar 2008 #9 Skrevet 29. januar 2008 Hold ut.. Vet det er vanskelig men hun sovner til slutt.. Og jeg skal love deg at hun kommer til aa vaere like blid og glad i deg naa hun vaakner;-)
suseduse Skrevet 29. januar 2008 #10 Skrevet 29. januar 2008 hva med av svak lyd av avslappende musikk? en cd med rolig musikk eller lignende! mini var sånn når han var liten, rundt 1 halvt år, men vi var fast bestemte og ga oss ikke (vi brukte ikke den gråte metoden, men gikk inn ofte). tok et par dager så ble han bedre. jeg veit det er vanskelig, hat hatt en sånn uke nå. men det blir bedre! man må bare ikke gi seg uansett hvor fælt det føles og hvor slitsomt det er! lykke til, er ikke lett å være aleine om det...
lengter daler ned i skjul... Skrevet 29. januar 2008 #11 Skrevet 29. januar 2008 er nok viktig at du er konsekvent, hvis du har bestemt deg for å stå i gangen, og gå inn så og så ofte så gjør du det, selv om det tar 3 eller 4 eller 8 dager. hun skjønner det ganske fort hvis hun merker at du mener alvor, men så fort du synes synd på henne, blir usikker og ikke helt får bestemt deg for hva du skal gjøre, så merker hun det og unytter det. merker det på sønnen min og. jeg var mye usikker, klappet litt tafatt, tok han opp noen ganger osv. han ble enda mere urolig og skrek. men når jeg var bestemt, visste hva jeg ville og gjennomførte det konsekvent så merket han at det var sånn det skulle være. det ble tryggt for han.
Lilliana&Prinsessa&Lillebror Skrevet 29. januar 2008 Forfatter #12 Skrevet 29. januar 2008 takk takk alle sammen! Dere er så gode å ha! Og tusen takk for at du sier hun er like glad i meg når hun våkner igjen, den trengte jeg Hun sovnet nå :oD Jeg satt ved døra hennes på slutten. Mamma sa hun noen ganger og jeg svarte bare sov. Også laget jeg litt gjespelyder slik at hun visste jeg var der. Tok 1 t og 15 min ca. Er spent på kvelden nå.Må nok skrive inn for hjelp om oppbacking da og tenker jeg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå