Gå til innhold

Hjeelp! Jente26

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går fant jeg ut at jeg var gravid! Ca 6 uker på vei i følge "siste mens første dag". Noe som er både skremmende og veldig spennende. Jeg sluttet på P-pillen i September.. Jeg og samboeren min har bare tatt det som det kommer. Vi har ikke stresset med noe.. Det skjer når det skal skje tenkte vi :) Å nå har det skjedd!!!

Men, jeg er så redd! Vi var jo ute å festet med venner i jula, nyttårsaften.. Og det har jo vært en fest noen ganger siden da også.. Pilsing med venner, en flaske vin med ei venninde osv.. Og nå i helgen var vi på middag hos ett vennepar som endte med at vi satt oppe til tidlig morgen og pratet og drakk vin o.l.. Og Mandagen fant jeg ut at jeg var gravid!!!!!

Tenker på det hele tiden.. Kan de ha skjedd noe galt??

Alle vil jo ha ett friskt barn.. Noen sier de første ukene er det mest skadelige, andre sier at det er helt natulig at folk får i seg alkohol før de vet de er gravide..

Venter på ærlige svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner godt at du er bekymret, men jeg tror det går bra:-). Har hørt at det ikke er skadelig før mor og barn deler blodomløp og det er ikke før uke 8( tror jeg...)

Skrevet

Takk! Håper virkelig det.. :)

Kan man finne ut dette på en slags måte? Om barnet er frisk osv?? Evt når..

Skrevet

Tror det går bra!

Men jag førstår din oro, i det siste har det varit mye fokus på skadlige effekter av alkohol tidigt i graviditeten.

Vill också førtelle deg att med vårt første barn tok vi det litt som de kom seg. Dærfør oppdaget jag heller ikke att jag var gravid i uke 6. i dag ær han en oppvakt, intelligent gutt på nio år. Han har hele tiden hållt sig innan før normalen i utveckling.

Ps. Husk folat og omega var dag.

Lycke till !

Skrevet

Oj oj oj. Det var gott att höra. Jag har nästan PRECIS samma historia som HI, bortsett från att jag inte vet hur långt jag kommit. Kommer inte ihåg sista mensen. Någon gång före jul tror jag. I jul var det ju en del vin till maten och julebord med jobbet var det i januari. Nu är jag väldigt nervös.

Skrevet

Tror det er veldig mange som er i vår situasjon. Min mor fortale meg at hun gjorde det samme med meg og min søster også. Å vi har jo utviklet oss greit, tror jeg. hehe!

Men jeg er fryktelig redd for å få en syk unge..

Alle vil jo at barna deres skal være friske og raske! Men det er jo også veldig tidlig enda, man vet aldri hva som skjer..

Skrevet

Bare for ordens skyld. Lanebo og Syntale er samme person. Sleit litt med innlogginga så jeg prøvde to forskjellige.

Hvordan sletter jeg en profil?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...