Gå til innhold

Oppskrift på oste -IS- kake? ...bunnen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått oppskrift på en oste iskake, men ingen bunn. Hun jeg fikk oppskriften av, fikk den av en annen igjen... og hun påstår det ikke er noe bunn i den ( sånn det er på vanlige ostekaker )

Noen som kan hjelpe meg? Mener bestemt det var bunn på den jeg smakte, . Bare fått beskjed om å eksperiementere, men det er lett å si for en utdannet kokk! Jeg er ikke såå erfaren på kjøkkenet. Er avhengig av oppskrift.. hehe

Kjeksen som ble brukt er Digestive ( eller noe i den dur )

Har aldri laget vanlig ostekake en gang, så hvis du kan gi meg et tips hvordan jeg lager en bunn med kjeks.. er det bare kjeks og smør?

Takknemlig for hjelp!! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke bare lage en vanlig bunn man lager på ostekake da?

Jeg pleier å ha Digestive kjeks og 100 gr melange.Veldig god ;)

Det hørtes veldig godt ut med osteiskake du..;))

Skrevet

så ikke at du ikke hadde lagd sånn bunn før,men gå inn på detsoteliv.no,der er det mange oppskrifter.

Jeg knuser kjeks og smelter smør,blander dette sammen og trykker det ned i en rund form.

Er litt usikker på hvor mye kjeks jeg pleier å ha,men sjekk inn på den siden så finner du det sikkert

Lykke til;)

Skrevet

Du må gjerne dele resten av den oppskriften med oss TurboPrinsessen!

Skrevet

Fant denne på spise.no.. bortsett fra bunnen er det den samme jeg fikk: (dvs i den jeg fikk sto det 2,5dl sukker )

Osteiskake

Du trenger:

3 egg

2 dl sukker

300 gr Philadelphiaost

1 pk kremfløte

10 Digestive-kjeks

Fremgangsmåte:

- Eggeplommer og sukker piskes til eggedosis

- Bland i Philadelphiaosten

- Kremfløte stivpiskes og blandes så i resten

- Eggehviter stivpiskes (til sånn fluffy greie) og blandes i resten. OBS! Fungerer ikke hvis så mye som en bitteliten dråpe eggeplomme har forvillet seg sammen med eggehvitene.

- Smør en springform 24 cm uten bunn

- Knus kjeksen og strø vel halvparten nede i formen. Ha fyllet over. Strø over resten av kjeksen (evt. knus mer hvis det blir lite).

- Fryses

- Spises ;)

Skrevet

Tusen takk for svar:-)

Skrevet

Jeg har ca. samme oppskrift, men bruker bixit kjeks.. De er søtere, blander de ikke med noen ting. 5 under og 5 over

Skrevet

Forresten, skal den virkelig ikke smakssettes med noe? Ostekaker pleier jo tilsettes sitron, vanilje el.l...

Skrevet

Jeg syntes den smaker veldig godt i seg selv:) Men du kan jo alltids prøve deg fram.. hehe

Skrevet

Den er VELDIG god som den er:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...