Gå til innhold

Hva vil det si å "ikke være klar"??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten min er kjempeflink med barn og mennesker generelt - alle mine venninner og arbeidskolleger har alltid roset ham opp i skyene og sier stadig at jeg er så heldig fordi han virker så rolig, trygg, fornuftig, omsorgsfull osv.

Han er fast ansatt miljøarbeider i kommunen og arbeider også som vikar i barnehage. Han liker å fiske, å dykke og generelt å være på havet, er utrolig sosial og tar seg veldig godt av kompisene sine, og viser like mye ansvar overfor hunden som jeg tok med meg inn i forholdet som meg selv.

Han har reist mye i Asia og USA. Har flere hundre tusen på bok, og bor "gratis" hos meg.

Til tross for prevensjon er jeg nå blitt gravid og føler det ikke riktig å ta abort. Han har imidlertid frika helt ut og maser om at han ikke er klar for ansvaret og ikke ønsker en ukjent faktor i livet sitt. Hva søren betyr det??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom det ikke var planlagt, kom dette sikkert som en veldig stor overraskelse på ham. Kanskje han rett og slett trenger litt tid. Man kan jo få litt noja når ting ikke går helt som man tenker. Jge tipper at mahe får noja selv når det er planlagt jeg, at selv om man ønsker det og planlegger at det skal skje, så blir man litt sånn "oj, nå skjer det" når ting klaffer. Man kan jo ikke fatte det liksom..Det er i alle fall ikke riktig at du skal ta abort selv om han friker ut. Snakk skikkelig ut med ham og fortell hva du tenker og føler rundt det hele (det har du sikkert gjort da, men...)

Håper det ordner seg for dere, og at dere blir enige:)

Lykke til:)

Skrevet

Vil bare si at jeg føler med deg. Jeg ble gravid nå i høst, og sambo frika mildt sagt helt ut. Å sa at han ikke var klar for barn, ville ikke bli blakk fordi at vi skulle ha en baby.. osv. (Vi har faste jobber begge to med grei inntenkt, bor billig, så økonomisk skulle det ikke være noe i veien for at vi skulle klare det) Dette var nok mest pga av at det kom brått på og som et sjokk på oss begge.

Synes ikke du skal ta abort, hvis du ikke har lyst til det!! Gi han litt tid til og rom for å tenke over det! Det gjorde jeg, jeg nevte ikke graviditeten en gang for han på en stund..oppførte meg som normalt til den grad det var mulig.. var jo kjempe dårlig, så lå nesten hele tiden! Han prøvde seg innimellom med å spørre om jeg skulle på fest i helgen osv.. og jeg svarte som sant var, at det kan jeg da ikke...osv. (Spurte sikkert for å teste meg) Etter en stund kom han faktisk å sa at det kanskje ikke var så farlig å få barn likevell.

Å det at han gjorde det, tror jeg skyldes det at han fikk tid til å tenke seg om, og at jeg ikke maste på han. Men han var også klar over det at abort ikke var aktuelt! Så la han fortså det først!

Det hele endte jo med at jeg mistet, men det er en annen historie!

Du får ha lykke til, håper det ordner jeg for deg også!:):)

Skrevet

Det betyr nettopp det han sier. Han vil reise vaere fri til aa henge med venner bo gratis hos forbindelser- I det hele tatt vaere gutt. Naar man friloader vil man naturlig nok legge seg opp penger. Alle vet at en mann blandt mannge kvinner alltid blir rost opp I sky. Og det har lite aa gjore med hvordan han er. Men det betyr jo ikke det at det ikke vil forandre seg. Hadde jeg vaert deg hadde jeg nok gitt han litt tid. Et par uker eller saann ned I veien sagt som bush: enten er du med oss eller saa er du mot oss aa bedt han pakke pikk pakket sitt. Det er ikke meningen I vaere slem eller brutal, det er bare det at det kan lonne seg aa lytte til hva de faktisk sier, ikke tolke formye. Er han en saasnn en kjempekar saa er jeg sikkerpaa at han blir en fin far for barnet ditt, hvis ikke er jeg sikkerpaa du kan klare dette helt fint selv.

Skrevet

Det betyr nok enkelt og greit at han ikke har lyst til å gi opp det livet han lever nå. Egentlig kjenner jeg meg litt igjen i ham (slik jeg var før jeg fikk lyst på barn)... det handler ikke om å være flink med barn eller mennesker generelt, men at det ansvaret barn fører med seg kan vente. Jeg tror heller ikke det nødvendigvis er så negativt, for jeg ville tro at han er en sånn som virkelig vil ta sitt ansvar når det blir aktuelt, men derfor er det kanskje ikke greit for ham å få "servert" et barn han ikke var klar for ennå.

Samtidig må jeg jo si at selv om dere har brukt prevensjon, så vet også han at ingenting er 100% sikkert bortsett fra å ikke ha sex, så han må også ta sitt ansvar for det som har skjedd. Det vil ikke si at ikke han har like mye rett til å ikke ha lyst på barn som du har rett til å ha lyst på barn, og derfor må dere snakke sammen ordentlig om dette og hva dere tenker om framtiden sammen... og så må du kanskje tenke over hva som vil være best for dere alle å gjøre i den situasjonen som har oppstått.

Skrevet

Hvordan gaar det med deg, han og spiren? Har han kommet til fornuft?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...