Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sykepleier og har nattevakter i turnusen min. Når bør jeg si ifra til arbeidsgiver? Det er som sagt ikke anbefalt å gå nattevakter når en er gravid..... jeg er ganske tidlig på vei, 5+4 idag.

Håper noen andre sykepleiere kan svare meg ;-)

Videoannonse
Annonse
Gjest stockholms tjej
Skrevet

jeg er ju ikke sykepleier men viss de ikke anbefaler å ha natteskift når du er gravid så hade jeg nog bare gett besked direkt.....

Skrevet

Hei hei.

Jeg er også sykepleier, nå i uke 11.

Jeg så fra til sjefen ganske tidlig, ca 4 uker på vei.

Det er veldig kjekt at sjefen vet hvorfor du evt er kvlam og sliten hele tiden. Du slipper også å ta nattevakter og kan så langt det går ann få tilrettelagt turnussen din. Jeg har gått ca en mnd på 50 % sykemld og har bare fått ettermiddagsvakter:)

Lykke til

Skrevet

Ga beskjed i uke 6 jeg, da sto nattevaktene mine for tur. Aldri noe problem hos oss og bytte til dag/kveld hvis man er gravid. Men det faktum at man slutter å gå netter setter i gang maaange rykter på en liten avdeling ;) Ha en god forklaring på lur til øvrige kollegaer hvis du ikke vil røpe det helt enda.

Gjest Orkideen - Høygravid
Skrevet

Jeg jobber som sykepleier og hadde nattevakter i turnusen min. I følge min fastlege har du rett til å slippe nattevakter når du er 20 uker på vei og resten av svangerskapet.

Jeg slapp nattevakter hele svangerskapet, så tror det er opp til arbeidsgiveren å bestemme dette før uke 20.

Ønsker deg lykke til!

Skrevet

Hei, jeg er 5+0 idag og sa ifra til sjefen på fredag..;) men det var bare fordi han spurte meg for å være hyggelig-om det var noen barn på gang..:)

jeg jobber som sykepleier i privaten, og det er VELDIG sårbart hvis jeg blir sjuk og er hjemme fra jobb..det går ikke an egentlig.. så fant ut at jeg bare måtte si det med en gang.. så skjønner han kanskje hvorfor jeg holder på å sovne på jobb..:) ble godt mottatt, de tenker å ansette vikar med en gang hvis jeg blir kvalm og sånt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...