Gå til innhold

Han suger på tommelen..


frida♥

Anbefalte innlegg

De andre barna mine har vært fanatiske smokkeelskere og det har vært supert å ha, men vanskelig å venne de av med når den tiden har kommet.

August har derimot ikke hatt så voldsomt suttebehov så vi har ikke trengt smokken og det har vært veldig greit. Nå derimot ser jeg jo at han er blitt veldig glad i den lille tommelen sin :-/

 

Er i tvil om jeg nå skal prøve å få han til å ta smokken eller om jeg skal satse på at bruk av egen tommel holdes på et moderat nivå :-)

Hva gjør dere, noen andre tommelbarn her? Har egentlig veldig lyst til å slippe smokken, men vet jo at de som sutter på tommelen kan dra vanen med seg langt opp i alder....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke lett... jeg var både smokkebarn OG tommelbarn :-) Når jeg ikke fikk lov med smokk mer, tok jeg tommel....men det ga seg selv når skolen begynte. Om ikke suttebehovet er så stort gir vel sikkert tommelen seg av seg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutt her tar både smokk og tommel han. Har han ikke smokken i nærheten kommer tommelen inn, eller han kan finne på å dra ut smokken og plassere tommelen der heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg til hun finner tommelen sin, jeg! Hun tar ikke smokk og er ikke noe særlig venn av sutteklut eller kosebamse heller, så hva er hennes trøst? Jo, puppen min, stakkars... Foreløpig bruker hun ellers bare knyttneven eller deler av den, hvis hun ligger for seg selv. Hun er akkurat litt over tre måneder, så da er det vel håp. (?)

 

Vi skal nok finne en måte å venne henne av med tommelen når hun først finner fram til den, hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er fæl til å ta tommelen også. Hun bruker smokk, men dytter den ofte ut for å heller ta tommelen. Jeg gjør det jeg kan for at hun ikke skal ta tommelen, - kun smokk.

 

Det er mye lettere å få dem til å slutte med smokk enn med tommel. Kan liksom ikke ta tommelen fra dem.

 

Trikset er å få dem til å slutte med smokk tidlig nok (2-3 år)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...