Gå til innhold

JORDNØTTOLJE! Hvordan? Tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Leste et tips om å bruke jordnøttolje nedentil den siste tiden for å mykgjøre hullet ;)

Sto noe om tøying for å utvide..Holder det med sex eller børr det tøyes også ;)

Har hatt god blodsirkulasjon nedentil nesten hele svangerskapet, noe som har gjort sexlivet mye bedre, men blir også da fort hoven... så for mye gniing blir bare vondt....

Noen tips, gode råd?

Og hjelper det virkelig mot revning?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også den oljen, men bruker den kun på magen hver kveld. er i uke 35 nå og ingen strekk merker....enda da. Spurte jordmor om akkurat det der med strekking. Hun sa jeg ikke burde gjøre det, men heller smøre mellomkjøttet med en feit krem. massere det inn .Det kunne kanskje hjelpe mot revning.

Men det med revning tror jeg også har med hvordan fødselen blir, at jordmor støtter opp når hodet kommer ut. Er det en styrt fødsel så er det større sjangs for at man revner.

Har hørt om en finsk metode som nettopp har den støtte teknikken , husker ikke hva den heter. Men at jordmødre i norge skal ha fått opplæring i det, og det gir veldig gode resultater mhs til revning.

Jeg skal i allefall spørre om det når jeg skal på klinikken.

Skrevet

Den finske metoden er noe med at de støtter opp, og "skrur" ungen ut.. Høres kanskje ikke så deilig ut hehe, men det er vist veldig effektivt med tanke på å forhindre/minimalisere revning.. Er absolutt ikke alle som kan dette, er bare noen få som har fått opplæring så langt. Men tror det jobbes med saken =O)

Angående jordnøttoljen, så bruker jeg den på magen 2 ganger om dagen, og ellers når det klør...=S

Masserer mellomkjøttet med oljen på kvelden, og får min kjære sambo til å tøye litt innimellom... =O)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...