Gå til innhold

Mangen forandringer rundt 5 mnd.??


Milla-baby

Anbefalte innlegg

Er det vanlig at babyen forandrer seg mye rundt 5 mnd?

Jeg er rimelig sliten her nå...

Pluttselig vil han ikke sove om nettene lenger,skal ha mat hver 2-3 time igjen pluttselig! Og mellom spisingen sover han heller ikke godt, bare kaver og stresser i sengen,mister smokken osv.

Er også blitt vanskelig å legge på dagtid. sutrer og griner en god stund før han legger seg til å sove.

Og er generelt mye mere sutrete og grinete gjennom hele dagen....

Liker best å bli bært rundt,men selvf.ikke i bære sele! Det er visst ikke det samme som å bli bært i armene nei...

Han har nesten sluttet å prate også, han har altid pludret og mast i vei,men det gjør han ikke nå lenger... :o(

Er jo glad og smiler en del også, men blir veldig fort grinete syns jeg...

Flere som opplever dette? Noe jeg bør forandre på kanskje...?

Har tenkt på å gi mere mat på dagtid,men han drikker jo ikke opp melken sin en gang. Og i går kveld fikk vi nesten ikke i han noe grøt heller....

Jeg er så trøtt nå.... *gjesp*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn var vår også! Akkurat idet hun ble fem mndr. Har hatt sånne perioder hver gang hun har blitt en mnd eldre. Men her en dag klarte hun plutselig å snu seg fra rygg til mage, og etter det var det slutt på sutringen. har hørt at de ofte blir sånn foran et nytt utviklingstrinn. MEN: Selv om vi nå har gitt henne grøt i over en måned, har hun plutselig begynt å våkne mye tidligere på morgenen (kl fire, puh), og her en natt ville hun plutselig ha melk kl ett. Hun som har sovet natten gjennom en god stund nå. Så ja, noe er forandret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten vår har også blitt mer sutrete de siste ukene. (var 6 mnd forrige uke...) Tidligere har han ligget i evigheter i lekegrinda eller på gulvet både på mage og rygg uten å bry seg om jeg satt ved siden av eller ikke, nå begynner sutringen så fort jeg reiser meg å tenker på å gå! Ordentlig slitsomt, har lurt på om det er tenner på gang, for han har aldri vært sånn før, men ikke noe synlig enda... Han har fortsatt ikk snudd seg fra rygg til mage så kanhende han er sinna for at han ikke får til kanskje... Dessuten prøver han stadig å få bena under rompa når han ligger på magen så spørs nok om han begynner å bli lei av å ikke få til det han vil... Stakkar. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar ;o)

Ok. Er vel vanlig med en del forandringer etterhvert ja... bare ikke noe er gale..

er bare så usikker på om hvor ofte jeg skal gi ham mat om natten nå...!? For han har jo klart seg hele natten uten mat før, men nå blir han skikkelig sint og nekter å sove uten mat..

Tidligere har han sovnet med smokken bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Har en sånn baby vi også;) Han er snart seks mnd og har blitt mer sutrete i det siste, men mest de siste dagene. Jeg tror det er noen tenner på gang, men vanskelig å vite... Ang mat vil jeg bare legge til at etter at vi begynte med grøt her har ikke lillegutt drukket opp all melka si, men annen mat vil han gjerne ha, så vi gir middag også og han gaper og står i selv om han bare har drukket 100ml mme og er helt klart fornøyd med mengden melk for da begynner han bare å prate med flaska i munnen osv... Nå vet jeg ikke hvor gammel din lille er. Er han akkurat fem mnd?? Er jo fryktelig kjedelig at han våkner så mye om natta og vil ha mat... Det var derfor vi begynte å gi mer fast føde om dagen og det har hjulpet her iallfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki. Godt å høre at det ikke bare er her han er blitt mere vanskelig og sutrete! hehe

Han blir 5 mnd på søndag.

Ja, tenkte også at kanskje det hadde hjulpet å gi ham mere mat på dagtid. men mere grøt vil han hvertfall ikke ha. Ikke altid han vil ha grøt om kvelden en gang,lenger..

men tenkte å prøve med litt fruktmos til lunsj, og se om han vil ha det. Litt tidlig å beg.med middag kanskje..? Han har hatt en del trøbbel med magen så, vil være litt forsiktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helsesøster hos oss sa faktisk at det ville være mildere for magen å starte med most potet iblandet litt melk istedet for å begynne med grøt. Potet og gulrot er veldig mildt mot magen. Men så klart, babyer reagerer jo på forskjellige ting, så er nok ikke noen fasit på dette. Man må bare prøve seg fram;) Håper det går bra og at dere slipper så mye nattevåk framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi blir også 5 mnd på søndag, og hun har også forandret seg i det siste. Mere sutrete, kan leke litt, men i det jeg reiser meg så roper hun høyt etter meg. Det beste er å bli bært, men bæresele fungerer ikke her heller. Smarte disse små :) Sover ikke så bra heller. Jeg venter liksom på at ting skal roe seg litt, og håper det bare er en overgangsperiode. Man blir litt sliten ja :) Håper det bedrer seg hos deg snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da gullet mitt ble 4 og en halv mnd gikk han fra og være blid og glad til å bli sutrete. Sluttet også å pludre så mye som han gjorde før. Jeg har fullammet han hele tiden og han har tidligere sovet fra kl 1900 til 0500 uten problemer. De siste 2 ukene har han våknet annen hver time og forlangt pupp. Dette gjør at han blir grinete og uopplagt om dagen. Og spise vil han ihvertfall ikke på dagtid. Kan ikke helt skylde på tenner for han fikk sine 2 første før han var 4 mnd og da trøblet vi ikke så mye. Startet med maisgrøt for en uke siden men det hjelper ikke så mye på nattesøvnen. Puh... håper jeg snart får igjen godgutten min. Det er litt godt å høre at andre har det på samme måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 12 år senere...

Noen her som kan dele sine erfaringer om hvordan det gikk med babyene deres? Begynte de å pludre igjen? Smile? Le? Sove? Spise? Spes de som opplevde endringer hos baby på 4-5 mnd. Har en nå som plutselig sluttet å pludre og er litt sutrete om dagen.

Anonymkode: c7cbb...f8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...