Januarmamma,tilnr2,FØDEKLAR! Skrevet 29. januar 2008 #1 Skrevet 29. januar 2008 Hei hei alle sammen;-) Da er svangerskap og fødsel over for meg;-) Min historie: Det startet den 12.01 kl 14.. Da var det mellom 15-20 min mellom riene.. Ja ja tenkte vi, da har vi god tid.. Hadde blitt invitert til svigers på middag med hele fam, så vi dro og spiste middag og koste oss;-) Vi sa ingen ting til noen..he he Reiste fra svigers ved 19 tiden, måtte hjem og legge storesøster.. Da var det fra 10-15 min mellom og de var sterkere...ringte sykehuset og hun sa siden du har så kort vei så venter du til du er under 10min også ringer du og kommer;-) Prøvde og legge oss tidlig siden en aldri vet hva som skjer, kl 21 la vi oss og kl 21:30 hoppet jeg opp av sengen..den rien var vond som fy..ut og tråkke i stua, nå var det 5-7 min mellom og de varte i ca 45sek.. Da ble mommo og bestefar kontaktet at nå må dere komme og være barnevakt.. Ringte føden og forklarte ståa, og at nå kommer jeg om dere vil eller ei;-) Da barnevaktene var på plass hoppet vi i bilen og kjørte ivei...det var vannvittig glatt den kvelden..da vi kom fram til sykehuset hadde jeg glemt fødselspapirene og hjem igjen, og tilbake til sykehuset.. Ble lagt med ctg kl 23 da var det 5 min mellom varihet 1min og åpning på 4cm... jess vi ble skrevet inn;-) Fikk fødestue, kl 02 var det fryktelig vondt men ikke mere enn 5cm da var det på tide med epidural.. Kl 02:30 var det 7cm men jenta mi hadde beg og bevege seg oppover istede for nedover.. Da satte de opp dryppet litt..og nå ble det fart i sakene..he he Det kom noen tak som sendte meg "veggemollom" og jente beveget seg med turbofart på to rier og var plutselig i åpningen.. Da ble det fart på jordmor og barnepleier, og på 2 trykk så var tulla ute! Kl 04:10. Hun hadde litt kort navlestreng så fikk henne føst opp på magen, pappan klippet navlestereng og så opp på brystet..en fantastisk følelse;-) Hun var 3740gr 52cm og hode 36.. Fødsel nr 2 var desidert vondest, men var så fort over at det gik greit;-) Epiduralen virket desverre ikke som den skulle(tok ikke smertene i rykk og mave)den bedøvde sjedeåpning og endetarm istede.. Det var jo kjekt da hode stod i åpningen og jordmor ikke kunne skjønne at jeg ikke syntes det var vondt...he he Jeg måtte ikke sy et sting denne gangen, utrulig lettet over det;-) Og var like sprek som etter forrige fødsel, etter to timer var jeg i dusjen hoppet i joggisen...spiste frokost og gik for egen maskin sammen med lille tulla mi inn på barsel;-) Tulla ble født søndag den 13.1 og vi reiste hjem til søster og pappan den 15.01...Savnet hjemmet og angrer ikke på tidlig hjemmreise;-) Så jeg er fornøyd med fødselen, og fikk hjelp av herlig jordmor og barnepleier;-) Så masse masse lykke til dere som fortsatt har nurka i magen;-) Kose dere når de kommer, de er jo bare de herligste som finnes;-)
Gjest Skrevet 29. januar 2008 #2 Skrevet 29. januar 2008 Det var jo en grei fødsel!! Grattis masse med jenta deres!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå