Etaner Skrevet 29. januar 2008 #1 Skrevet 29. januar 2008 Noen som bruker å lage dette? Hvordan gjør man det? oppskrift gjerne (=
frøken blå Skrevet 29. januar 2008 #2 Skrevet 29. januar 2008 Lagte det på søndag, i tillegg til kinakoteletter (NAM!!) Kok ønsket mengde ris (gjerne villris) Lag eggerøre og hakk opp Strime kyllingkjøtt En pose amerikansk blanding Bland alt godt sammen Serveres med kikoman. Enkelt og greit. Kjempegodt!! Du kan jo droppe den ferdige posen grønnsaker og heller ha i ferske oppkutta grønnsaker. =)
Dudelidum Skrevet 29. januar 2008 #3 Skrevet 29. januar 2008 I stedet for å lage eggerøre kan du egentlig bare kakke egg oppi og røre godt, gir omtrent samme resultat. Har vi ris rester steker jeg gjerne dette sammen med egg og skinke, pluss litt kyllingkrydder til slutt. Ungene er veldig glad i det.
snurkle Skrevet 29. januar 2008 #4 Skrevet 29. januar 2008 Jeg hakker en løk og ev litt hvitløk og steker det med kjøttdeig. Blander i risen og drysser over noen ts lyst buljongpulver + litt vann for at det skal blande seg bra. Serverer med brokkoli eller masse finhakka agurk som blandes i, kjempegodt! Jeg lager det når jeg har ris-rester fra dagen før, har alltid ferdigstekt kjøttdeig i frysen også, så da blir det superkjapp middag )
HuIdra Skrevet 29. januar 2008 #5 Skrevet 29. januar 2008 Jeg kjøper en pakke med baconterninger (ferdig til servering) og freser de i panna. Tilsetter deretter risen, en boks mais, frosne erter og reker. Etter et par minutter har jeg oppi to til tre egg, og rører om. Da det er blitt stivt tilsetter jeg noen vårløk. Klart til servering. NAM!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå