Gå til innhold

snur seg på magen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har de siste nettene ikke sovet stort, siden min lille prinsesse driver å snur seg på magen i søvne. Og eg våkner av at hun ligger å puster tungt ned i puten.Er veldig ekkelt for jeg blir så engstelig for at hun ikke får puste at jeg ikke tør å sovne skikkelig.

Noen som har noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp deg en grobag med seler så får hun ikke snudd seg! ;)

Skrevet

Da barnet klarer å snu seg over på magen er det greit at de ligger på magen! Da er de sterke nok. Du trenger ikke snu henne tilbake eller legge henne i pose eller sele.

Skrevet

Til svaret over her, det er forbeholdt at h*n greier å snu seg tilbake igjen også, hvis ikke er det nok lurt med sele...

Skrevet

Ta vekk puten og la henne ligge. Ingen grunn til å snu henne når hun snur seg selv.

Skrevet

Jeg vet at hun er sterk nok til å snu seg tilbake. men hun gjør ikke det!

Hun ligger dder bare med nesen ned i puten og puster dårlig.

Skrevet

Trodde så små barn ikke skulle ha pute jeg? Eller er dette noe som er endret siden jeg hadde baby sist? Bruker i hvert fall ikke pute til vår baby.

Skrevet

Jeg husker jeg syns det var ekkelt da gutten min begynte å snu seg over på mage på natten. Men jeg fikk beskjed om at da de klarer snu seg selv skal man bare la dem ligge som de vil. Helsesøsteren sa at du kan førstyrre nattesøvnen til barnet hvis du bruker sele. Det blir akkurat som om noen nekter deg å snu deg som du vil da du sover.

Skrevet

hei

jeg har lest at barn ikke skal ha pute før de er 2 år, så tror jeg ville ha fjernet den. men dattera mi sover bare på magen. hun er nå 8 mnd og hun vil ikke ligge på ryggen. og det går greit. men det med at hun puster tungt ned i puta syns jeg du ikke behøver å bekymre deg for. de tar jo ikke livet av seg selv da. dattera mi hadde hele ansiktet ned i madrassen, men puste får hun lell, hvis ikke så flytter hun på seg. men det er jo min mening da.

Skrevet

Kvitt deg med puta og evt kosedyr hun kan begrave seg ned i.

Når de er store nok til å snu seg, er sannsynligheten for at de skal slutte å puste helt av seg selv ekstremt lav (har jeg lest på en amerikansk krybbedødside).

Husk at risikoen for krybbedød er størst frem til 4 mnd (95 %) og at det rammer 0.5 av 1000 barn... så selv om vi hører mye om det, er risikoen svært lav. I alle fall hvis hun ikke utsettes for passiv røyking...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...