Gå til innhold

Begravelser og overtro

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå i 17 uke og i løpet av denne tiden har vi vært i 3 begravelser til besteforeldre på begge sider. Jeg er litt overtroisk og lurer på om det kan være et faretegn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kunne jo få en av disse spådamene her inne som sikker har satt seg mer inn i dette til å svare, selv har jeg latt være å gå i begravelse eller besøke bekjennt som er innsat i fengsel pga. den negative energien.

Barn er somkjent mer var på sånne ting en oss voksene, jeg tror ikke at gå i begravelse ville skade babyen fysisk eller besøk i fengsel ville gjøre babyen til en usikker og nervøs person, men det er liksom noe uspesifisert ved det hele som gjør at jeg vil unngå å påføre fosteret disse energiene.

Jeg er opdratt i budhistisk tro og det er mye man ikke skal eller burde gjøre pga dårlige energier.

Det som er gjort er allerede gjort og du skal ikke engste deg formye.

Du har hedret dine forfedre og babyen din har vært med på det.

Forfedrene dine er nok meget taknemlige og vil verne om babyen din resten av livet.

xxx

Skrevet

Ikke for å skremme deg, men i min familie har det alltid vært noe over det "overtroiske" som du nevner.

For hver en som blir født i vår familie, så går en bort. Dette har stemt hver gang hos oss.

Skrevet

Kanskje d betyr trillinger da... ;) hehe...

Skrevet

Tror ikke det er det å gå i begravlese i seg selv som vil skape den negative energien som barnet evt kan fange opp, men heller det at moren sørger..

Min mor mistet sin bror kort tid etter at jeg ble født, og sørget mye mitt første leveår. Jeg har gått hos healer senere som kjente på "energiblokkeringene" i magen min (solar plexus-chakraet, tror jeg). Og hun tolket denne følelsen hun kjente der uten å vite særlig mye om min bakgrunn. Hun sa da at det kjentes ut som om jeg hadde vært veldig lei meg for noe som liten, at det var en sorg som var uforløst og som jeg var litt redd for å kjenne på. Hun sa at jeg hadde blitt redd for slike sørgende følelser fordi jeg ikke forsto hva de var som liten, og da hun sa dette begynte jeg bare å hulke- var akkurat som hun trykket på en kanpp (mamma snakket jo ikke til meg om det for jeg var jo nyfødt, men jeg fanget opp energiene likevel). Så det var tydelig at hun traff noe. Jeg tror derfor at hvis man har små barn er dte viktig å snakke med dem om hvorfor man er lei seg, selv om de er veldig små. Men det blir selvsagt vanskelig m et barn i magen- og sorg kan man jo ikke bare unngå heller.. Tror ikke du skla tenke så mye på dette med begravelser, det er nok heller hvordan moren har det.

Skrevet

Jeg tror du kan slappe helt av! Et nytt liv skaper glede og håp, og all den positive energien det skaper vil overdøve all den negative.

I stedet for å bekymre deg - se fremover og gled deg over alt du har å se frem til med din lille spire.

Skrevet

Det at gamle mennesker dør er noe av det mest naturlige som finnes. Og overhode ikke noe faretegn!! Jeg har overhode ingen tro på at det skader hverken deg eller babyen din om du går i begravelser under svangerskapet. Tror heller du ville angret på det senere hvis du ikke hadde gått.

Kos deg med magen din du, og tenk på at både du og babyen nå har fått tatt farvel med dine kjære på en flott måte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...