Anonym bruker Skrevet 29. januar 2008 #1 Skrevet 29. januar 2008 Kan dere si meg når dere fikk mensen igjen? Jeg sluttet for ca 6 uker siden, og har enda ikke fått mensen. Skal den ikke komme som normalt når man slutter? Jeg er litt bekymret for at jeg kan være gravid, fordi det er slutt mellom meg og samboeren min. Håper noen orker å svare. Velger å være anonym nå.
Ballerinas Skrevet 29. januar 2008 #2 Skrevet 29. januar 2008 Det er nok veldig individuelt når man får mensen igjen etter p-pillslutt. Jeg sluttet med pillen i starten av oktober og har fremdeles ikke fått mensen igjen, mens en venninne av meg sluttet og fikk mensen tilbake med en gang. Skjønner at situasjonen er vanskelig, men hvis du er bekymret for at du kan være gravid, kjøp en test, den vil gi deg svaret med en gang Lykke til!
AO3 Skrevet 29. januar 2008 #3 Skrevet 29. januar 2008 Enig med litenspire_april. Det er veldig vanlig at mensen ikke kommer tilbake som normalt etter at man har sluttet på p-piller. Ofte trenger kroppen litt tid på å komme ordentlig i gang igjen etter at den har vært "overstyrt" av hormonene i p-pillene. Noen kan gå i mange måneder før den kommer tilbake. Mener å ha hørt noe om at man ikke behøver å kontakte lege før etter et halvt år! Jeg for min del sluttet for fire uker siden, så jeg venter i spenning. Men jeg har lange og uregelmessige sykluser uten p-piller, så jeg forventer ikke at tr kommer på en god stund enda...
meg83 Skrevet 6. februar 2008 #4 Skrevet 6. februar 2008 Hei meg80, vi har jo nesten samme navn =) Jeg sluttet på pillen i oktober, har ennå ikke fått mens tilbake, og har som deg lange og uregelmessige (kan gå mange mnd mellom hver mens...) Jeg blir ganske motløs med tanke på prøving...egentlig er vi klar for ordentlig prøving nå, men har blitt så pessimist om sjansene for å bli gravid...har alltid innbilt meg at jeg ikke kan få barn på egenhånd også...Har du kanskje råd/tips/oppmuntring til en i litt tilsvarende situsajon? =) huff, hørtes veldig sytete ut nå, ikke meningen... =)
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2008 #5 Skrevet 6. februar 2008 HI her - takker for at dere orket svare. Jeg fikk mensen, så slipper å stresse mer med det i tillegg til samlivsbrudd. Lykke til til resten av dere!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå