Gartner Skrevet 29. januar 2008 #1 Skrevet 29. januar 2008 Jeg har polenallergi, og planlegger å bli gravid hvist jeg ikke er det allerede. Hva gjør dere da? Snakket med legen, og han sa at det ikke går å bruke allergimedisin i svangerskapet fordi det kan skade fosteret. Bare nesespray og øyedråper. Mitt probelm er at jeg klør i munnen og i halsen, og da hjelper det bae med tabeltter.
Sofie-79 Skrevet 29. januar 2008 #2 Skrevet 29. januar 2008 Hei! Jeg har også pollen allergi og høysnue. Er gravid i 12. uken og gruer meg fælt til sommeren. Jeg har også fått beskjed at jeg ikke kan ta noen form for tabletter. Det eneste jeg kan ta er øyendråper og nesespray. Jeg forhørte meg også om å eventuelt ta sprøyten alle allergikere snakker om, men det var heller ikke aktuelt. Vi får bare håpe det blir en mild sommer med tanke på pollen. Lykke til med både svangerskap og allergi!
trulta83 Skrevet 29. januar 2008 #3 Skrevet 29. januar 2008 Hei, Jeg har også pollenallergi. Har i tillegg allergi mot melk og egg. Jeg har brukt ceterizin hver dag før jeg ble gravid, og når jeg ble gravid fikk jeg polaramin av legen min. Disse er allergimedisiner av den "gamle" sorten, med trøtthet som bivirkning. Men, de er testet på gravide i lange tider, og det er ikke funnet farlig for gravide. Prøver selvfølgelig ikke å bøtte innpå, men alikevel. Kanskje dere kan drøfte det med legen? Har vært på to tidlige ul, bare for å sjekke at alt er bra, og det var det Har vært en smule bekymra, har 3 bekjente som har mistet de siste ukene.
*Lykkelita*2barnsmor Skrevet 30. januar 2008 #4 Skrevet 30. januar 2008 Hei... Da er ikke legen din oppdatert!!! Jeg er svært allergisk. Tåler også få allergimedisiner, av alt... men jeg tåler cetirizin og zyrtec (samme virkemiddel i de) Begge de er trygge å ta som gravid. For litt over tre år siden kom siste rapporten fra forskningen på Zyrtec, (husker ikke hvilket tidskrift det ble publisert, men et legeblad i alle fall), jeg går dermed fortsatt på Zyrtec, gjorde det hele forrige svangerskap også. JEG var frisk og ungen hadde det bra.
*Lykkelita*2barnsmor Skrevet 30. januar 2008 #5 Skrevet 30. januar 2008 Ser at Felleskatalogen heller ikke er oppdatert. Der står det også at det ikke skal brukes ved amming (i tillegg til ikke ved graviditet), men legen min som da er med i en forskningsgruppe på området, anbefalte meg å bruke denne, for at jeg skulle holde meg oppegående. Prøvde polaramin en periode, men den ble jeg skikkelig dårlig av. Men de fleste tåler den, så det er jo en mulighet for deg uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå