kjapttrygtogbilliigKIWIKIWI Skrevet 29. januar 2008 #1 Skrevet 29. januar 2008 hvor ofte bør jeg da sjekke om jeg kan være gravid? yngste barn er 6 mnd, såvidt begynt med grøt med de 2 første fikk jeg ikke mens igjen før etter 1 år kan jeg komme fortere i syklus nå likevel? andre som bruker amming som "prevensjon" men som ikke tar det så tungt om en blir gravid?
Neijasså... Skrevet 29. januar 2008 #2 Skrevet 29. januar 2008 Du kan vel teoretisk sett bli gravid når som helst (første eggløsning kommer før første mens), men det er vel neppe sannsynlig da du ikke fikk igjen mensen før 1 år etter med de to første. Tror allikevel jeg ville "levd som gravid", altså ikke alkohol, spekemat o.l. dersom du ikke graviditetstester deg hver måned, da.
♥Love is in the aiR♥ Skrevet 29. januar 2008 #3 Skrevet 29. januar 2008 Vet ikke hvor ofte du bør gjøre det... Min snuppe er 5mnd, og jeg har sjekket 2 ganger. Men det er fordi det er greit å vite når man trener f.eks. Også er det jo greit og vite om vi skal ha fler snart=P vi skal ha to tette, ikke SÅ tett, men tett nok til at vi ikke bruker noe prev. Det skjer når det skjer=D
kjapttrygtogbilliigKIWIKIWI Skrevet 29. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 29. januar 2008 hvor mye ammer du? nattammer du? grøt?
Gjest Skrevet 29. januar 2008 #5 Skrevet 29. januar 2008 Ifølge ammehjelpen.no kan du ikke bruke amming som prevansjon når ungen har begynt med fast føde og ikke spiser på natta. Må visst amme mye for at man skal kunne stole litt på det:) Det er jo mange tilfeller hvor man har blitt gravid noen få måneder etter fødsel selv om man ammer, så om fler barn er krise ville jeg nok ha brukt noe annet i tillegg. Jeg ville tatt en test om jeg ble kvalm, sliten og begynte å legge på meg. ;P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå