Gjest Skrevet 29. januar 2008 #1 Skrevet 29. januar 2008 Tenkte å kjøpe meg noen nye briller,og det er jo ikke billig. Tenkte på brillekonto og dele opp beløpet over 6 mnd.Da må de jo foreta en kredittvurdering. Saken er at for 6 år siden hadde jeg en sak med Telenor der jeg endte opp med å få en betalingsanmerking pga at jeg nektet å betale en regning jeg mente å ha betalt en gang allerede.Måtte gi meg,selv om jeg i dag fortsatt er sikker på at den er betalt to ggr;-) Men vet noen hvor lenge man har den bet.anm? Jeg har lånt i banken til bil to ggr etterpå,og de så det der,selv om den ble betalt for 5 år siden. De valgte å låne meg penger likevel,da jeg har hatt samme jobb i snart 7 år og fast inntek uten noen andre anmerk. Syns bare det er flaut hvis jeg ikke får konto....
Gjest Skrevet 29. januar 2008 #2 Skrevet 29. januar 2008 betalingsanmerkninger går bort etter 5 år så tror det skal gå bra ) er bare å prøve det..
hopplaaa har to guttetroll:) Skrevet 29. januar 2008 #3 Skrevet 29. januar 2008 Dessuten så er det en ny regel an betalingsanmerkning nå. Når regningen er betalt skal anmerkningen bort med det samme.
ToPrinsesser<3 Skrevet 29. januar 2008 #4 Skrevet 29. januar 2008 Bet.anmr. fjernes så fort du har gjort opp den aktuelle saken, så det skulle ikke by på noe problemer med brillekonto.
M@mm@ til mine barn Skrevet 29. januar 2008 #5 Skrevet 29. januar 2008 Har banken sett det så kan de og bekrefte dette, og da har du noe å slå i bordet med hos inkassoselskapet. Og da er de faktisk pliktig til å fjerne det samme dag. Anmerkningen altså.
Gjest Skrevet 29. januar 2008 #6 Skrevet 29. januar 2008 takker for alle svar;-) Knuste brillene for et par uker siden,og har slitt med vondt i hodet siden.Så da må jeg bare ha et par nye... Og typisk nå som alle regningene ligger i kø etter nyttår,ellers hadde jeg kunne kjøpt uten konto. Blæh!
Gulosten™ Skrevet 29. januar 2008 #7 Skrevet 29. januar 2008 En betalingsanmerkning blir stående i 4 år fra registreringsdato uavhengig om den er gjort opp eller ikke. Hvis du betaler kravet så det blir gjort opp hos kreditor må du selv be dem om å sende slettemelding til kredittopplysningsbyråene, Dun & Bradstreet, Lindorff Decision og Creditinform. Hvis du tør kan du sende meg en PM med personnummeret ditt så kan jeg sjekke hva som evt står på deg hos oss (D&. At du får kreditt et sted og avslag et annet kan ha noe å gjøre med hvilke byråer de ulike forretningene bruker (DnBNor bruker oss, og Sparebank 1 bruker CI...)
M@mm@ til mine barn Skrevet 29. januar 2008 #8 Skrevet 29. januar 2008 Niks. En har rett på at det blir slettet. Og det er en stund siden den regelen kom. En må be om ddet selv ja, men når en gjør det så skal det og slettes og ikke oppgis til andre.
Gulosten™ Skrevet 29. januar 2008 #9 Skrevet 29. januar 2008 Selvølgelig har man krav på at det slettes når det er gjort opp, men man må selv si fra til inkassobyråene om å sende slettemeldinger til oss. Hva mener du med å oppgi det til andre?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå