Hildemor fra vest Skrevet 29. januar 2008 #1 Skrevet 29. januar 2008 24 januar satte riene i gang for fullt og han ble tatt med keisersnitt kl 2203..Han var en liten krabat på 48 cm og veide 2580 gram. Han var kvikk og rask men med nærmere øyesyn fatter jordmor mistanke til symtomer på Dawn Syndrom..Vi ble naturlig nok temmelig sjokkert siden vi overhode ikke har hatt mistanke til dette i svangerskapet..Etter mange undersøkelser viser det seg at vår lille gutt ikke har alvorlige symtomer som hjertefeil som er veldig vanlig..Han ser helt ut som en vanlig liten guttebaby bortsett fra litt skeve øyne.. Nydelig er han om jeg får lov å skryte..Hvilke problemer som kan dukke opp i fremtiden er det selvfølgelig ingen som vet..Det er viktig å følge opp med god fysioterapi for å hjelpe på motorikken har vi fått høre..Barn med Dawns er like individuelle som friske barn..Nå får vi ta en dag av gangen og koser oss med lillegutten vår..Vil takke for all støtte og sympati i tiden jeg har tilbrakt her.. Ønsker alle lykke til videre i svangerskapene og med fødsel.. Stor klem fra Hildemor og Tormod Elias
♥Tullerusk♥ Skrevet 29. januar 2008 #2 Skrevet 29. januar 2008 Gratulerer så mye med lille Tormod Elias... Ønsker dere all lykke til videre...=o) Og mange av barn med Downs er herlige...=o)
1baby,og 1 spire Skrevet 29. januar 2008 #4 Skrevet 29. januar 2008 Gratulerer så masse med den lille gutten deres.
Trultemora er presseklar!! Skrevet 29. januar 2008 #5 Skrevet 29. januar 2008 Gratulerer med den lille solskinnsgutten deres!!! Downs-barn er herlige!
Kanutten:-) mamma til 2 Skrevet 29. januar 2008 #6 Skrevet 29. januar 2008 gratulerer så mye m en nydelig gutt:-)
ny på vei? Skrevet 29. januar 2008 #8 Skrevet 29. januar 2008 jobber med barn med slike diagnoser, de er bare heeeelt nydelige og viser ALLE følelsene sine=Dgratulerer så mye med lille gutten deres=)
lillingen blir storebror:)u 41 Skrevet 29. januar 2008 #9 Skrevet 29. januar 2008 Gratulerer:) De mest takknemlige barn av alle er de med downs:) De er så glede og fornøyde.
UngVoksen-over termin Skrevet 29. januar 2008 #10 Skrevet 29. januar 2008 Gratulerer så masse!!! Har selv termin o 13 dager. I uke 12 fikk vi beskjed om at nakkefolden var 3,7 - 4 mm stor. Mulig Downs Syndrom. Vi fikk sjokk, og sørget i 3 uker til resultatet av Duo testen forelå. Den viste at sjangsen for Downs - eller andre former for trisomi 13 og 18 var lik 1 til 3000 - altså ansett som veldig lav. Allt tyder på at han er frisk, men testen er bare 80 % sikker - så vi vet jo ikke helt. Forstår alle tankene og kanskje sorgen du har i hjertet også. Selv om gutten din er vakker og frisk ellers :-) Jeg kontaktet www.upsanddowns.no Sendte en mail til dem - og fikk ett kjempe koselig utfyllende svar fra en mor som hadde fått ett barn med Downs. Hun beroliget meg veldig - og sa at det var ikke så ille som man skulle tro. De klarer seg så fint - og er såååå godt humør :-) I dag er det ikke som for 30 år siden da du må klare deg selv. I dag er målet at de skal kunne klare seg i egen bolig i 20 års alderen. Derfor går de i vanlig barnehage/skole - og får god hjelp av støtte kontakt om nødvendig. Du vil heller ikke merke noen særlige endringer på babyen før han er rundt 1 år - da du vil merke at han er litt tregere til å gjøre de forskjellige tingene enn andre. Men de kommer. Han er bare litt senere enn andre :-) Personlig synes jeg slike barn har en fantastisk personlighet - de er ærlig og rett frem. Dere kommer til å få masse mer glede enn sorger tror jeg :-) Selvsagt håper vi at vår sønn er frisk - men hvis ikke - han kommer til å være sååå ønsket og bli tatt godt vare på. :-) Masse lykke til og gode klemmer fra
Kakebakesøte Skrevet 29. januar 2008 #13 Skrevet 29. januar 2008 Gratulerer så mye med lille Tormod Elias kos dere!
Hildemor fra vest Skrevet 29. januar 2008 Forfatter #14 Skrevet 29. januar 2008 Tusen takk UngVoksen for kjempefint innlegg..Ønsker dere lykke til ;-)
Hildemor fra vest Skrevet 29. januar 2008 Forfatter #15 Skrevet 29. januar 2008 Tusen takk for alle gratulasjoner;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå