Gå til innhold

Kordan slutte og røyke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har så lyst..men når en bli sjikeli røyksyk..ja

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg har sluttet å røyke i begge mine svangerskap. Tanken på å slutte er ofte den verste. Men det er bare å hoppe i det og holde ut med noen dager som ikke er så kjekk. bare tenk på hva du har inni magen, så er vel det kanskje den beste motivasjon. Jeg synes det var vanskelig å slutte ved første svangerskap., men lettere andre gang:-)

Skrevet

Idag var planen og la vær og ta en røyk..men dumme meg.men er d bra for dn lille,at eg blir helt stressa da?tenke litt på d og. Kan ik bruke tyggis elr røykeplastr elr nå.

Skrevet

Skal prøv og sov litt nu,og etpå la være dn røyken.skal prøve!

Skrevet

Det jeg gjrode var å vente lengst mulig på morgenen med å ta den første. også etter måltider. Gjør det til en vane å gå ut å røyke, da røyker en vertfall mindre. Jeg sluttet i mitt forrige svangerskap, men begynte igjen da hun var 3 mnd. Vi røyker bare ute.

Skrevet

Det er ikke så sunt å stresse heller, men samtidig er det kun noen dager med stress. Anbefaler deg og lese boken Endelig ikke røyker. Den hjelper veldig på det psykiske med å slutte. Lykke til:-)

Skrevet

For meg hjalp det at sambo sluttet! Før jeg var gravid deenne gang klarte jeg å holde meg til helger, og når vi fannt d ut var d slutt på d og.. Hjelper så mye når hen ikke røyker, tenker ikke på d i d hele tatt lenger.. 8 uker nå!

Forje gang klarte jeg ikke helt å slutte, tok meg 3-4 i uka..

Litt vansklig i beg. men går jo fort over..

Skrevet

Det første steget må være å ville slutte. Virkelig ville. Den motivasjonen burde man kunne finne i at man har et barn inn seg som er avhengig av deg. Som faktisk tar seg en røyk hver gang du tar deg en røyk. Det syntes jeg er ekkelt å tenke på. For det andre bør man kvitte seg med all røyk man har hjemme. Mye vanskeligere å måtte ta steget på butikken og kjøpe røyk enn når de bare ligger i skuffen hjemme. Og sist men ikke minst...du må bestemme deg for dette. Det nytter ikke å si at jeg bør slutte, men har egentlig ikke lyst. Lykke til!! Håper du klarer å slutte for barnet sin skyld!!!!

Skrevet

Sugen jeg å,må bare tenke på den lille.

Holder for meg men det er skikkelig drit!!

Ikke røyket på snart 3 mnd....

Skrevet

hei! nå er ikke jeg gravid da men prøver. røyker enda litt selv om jeg burde kutte tvert uansett.. jeg har minsta det ned betraktelig. det vi har gjørt er å slutte å røyke inne. vaska ned alt som lukter røyk osv.. det som har hjulper meg noen ganger på kveldene når jeg som oftest vil ha en røyk er å ta seg en god spasertur ut, ta seg et langt bad med luktelys og kose seg. røyker jo enda litt jeg da men har ikke mulighet for å røyke på jobben så da sparer jeg lungene på de timene;) informer alle rundt deg om at du skal slutte slik at man unngår fristelser. ei veninne av meg som er høygravid begynte å strikke klær til baby osv og det var god terapi for henne, hun anbefalte det på det sterkeste;) lykke til!

Skrevet

Trur d e vanskeli og slutte helt.må gradvis trappe ned trur æ.

Skrevet

Jeg kutta med en gang, og det har gått kjempe greit! De første månedene var jeg ikke sugen i det hele tatt, har merka det i enkelte situasjoner nå, men man må jo bare tenke at dette er best for babyen i magen, den er jo viktigst :) Prøve å overse røyksuget på en måte, la være å tenke på det om man kan.

Dette klarer du helt sikkert kjempe fint!!

Skrevet

Anbefaler deg å lese Endelig ikke-røyker av Allen Carr. Det hjalp meg veldig. Sluttet dagen etter at jeg testet positiv, dagen jeg testet positiv nisleste jeg begynnelsen av boka og skumleste resten, la fra meg boka og la meg til å sove og har ikke røyket siden. Det er litt over 8 uker siden nå. Sa til meg selv "man blir IKKE avhengig av røyk, det er bare TULL".

Lykke til : )

Skrevet

Kansje eg sku prøv dn boka. Noen e heldie og bli kvalm av røyken når de e gravid.sku gjern vært meg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...