Gå til innhold

Er dette egentlig greit eller mye forlangt av huseier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi leier et hus hvor eierne er reist utenlands i 7 mnd. De har ikke bestilt adresseendring, sa de ikke fikk så mye post uansett, men at det som kom kunne jeg videresende til deres familie her i Norge. Jeg skriver da på den nye adressen og legger det i postkassa for å videresende.

Men altså, det kommer jo post i ett kjør. På 4 dager har jeg nå videresendt 10 brev. Sambo mener jeg burde si ifra, men jeg lurer på om det er greit. Virker jeg smålig og frekk om jeg ber de bestille omadressering? Jeg vet jo ikke hva de får av post, noe kan jo være viktigere enn andre ting, men jeg kan ikke løpe til posten med brev hver dag. Er det da ok at jeg samler opp litt?

Huff, sikkert et teit dilemma, men jeg kjenner jeg er litt lei.. Skal vi virkelig drive å videresende posten deres i 7 mnd??!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er jo ikke deres ansvar. Si ifra til dem at det kommer mye post og hør hva de har tenkt å gjøre.

Skrevet

Be dem melde flytting, eller så gir du beskjed om at du sender en gang i mnd.

Skrevet

Du skal egentlig betale om du skriver på ny adresse, så dette synst jeg er dårlig av dem!!! Smålig rett og slett!!!

Skrevet

Du skal ikke betale hvis du skriver på ny adresse nei. Jeg har fått videresendt i mange år tidligere, trengte aldri betale for det.

Men klart det er bryderi for deg å videresende på den måten. Vi kjøpte nytt hus i fjor sommer og de forrige eierne hadde tydeligvis ikke adresseendring hos posten for det kom stadig vekk post til dem, nå har det endelig sluttet! Kan du ikke høre om de ikke kan melde adresseendring hos posten, 1 mnd er gratis og det koster ikke allverdens for noen mnd til. De kan hvertfall ta den gratis mnd, og vil de ikke mer enn det hadde jeg spart opp og sendt en gang i uken.

Skrevet

Nei, de kan gå inn på posten.no og odne seg med en midlertidlig omadressering der. Si fra og sett ned foten. Dere skulle sagt nei med en gang og detg var DIREKTE FREKT av huseier å spørre om dette i utgangspunktet syns jeg. MAKAN til gniere. De må betale litt for å omadressere, men det er ikke mye,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...