Gå til innhold

Skal kontantstøtten settes ned?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var en tråd om det her lenger nede, noen som har fått med seg om kontanstøtten blir mindre?? Har ikke fulgt med helt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er foreløpig bare et forslag som har drevet mang en mor i full harnisk, hehe... Les tråden lenger ned du ;-)

Skrevet

Hehe, ja jeg har prøvd, men den handlet til slutt om så mye annet, så jeg mista litt oversikten:)

Skrevet

Hmm... Skal vel ikke kuttes ned.

Mente jeg leste på NAV sine sider, at det er færre som benytter seg av den, da flere barn har fått barnehageplass!

http://www.nav.no/805363918.cms

Der sto det litt om det! ;)

Skrevet

Det er 1 SV-dame som har fått si sin mening i avisen og dermed er det blitt et "regjeringssyn". Avisene er gode på det med nyanser hehe :)

Hun foreslo å kutte kontantstøtten (husker ikke om det var helt eller delvis) for å legge til rette økonomisk for den tredelingen av permisjonen som kvinnegruppa til AP foreslo.

Men det er da ikke kommet noen reelle forslag om dette, jeg kikka inne på barne og familiedepartementets egne nettsider. Det eneste som stod der er en NOU om pappas opptjeningsrett - de har jobbet med det siden 1995 :)

Disse 2 sakene henger sammen; altså om de skal endre permisjonsreglene, så må det foretas en lovendring siden det er nedfelt i flere lover og i tillegg må da det økonomiske inn i Statsbudsjettet. Når det er lovendring, så må det sendes ut på høring etc etc, så jeg ville ikke holdt pusten for å si det sånn :)

Dette er veldig blåst opp av media, de lager kjempehistorier ut av småkommentarer og skaper dramadeluxe. Og det blir garantert ikke bedre fremover siden det er valg til neste år. Får bare lukke øra og forsøke å sile ut det værste tror jeg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...