Gå til innhold

Familievernkontoret

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er erfaringer med famlievernkontor, når samarbeidet mellom foreldrene virkelig knirker - eller egentlig har resignert?

Velger å vere anonym her ...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter på denne, for her er det nok flere (vi selv ja) som kan trenge litt hjelp.

Synes egentlig det er feigt å være anonym, men noen ganger må man visst bare...

Skrevet

Jeg sliter med eksen min for tiden. Etter at de (han, samboer og baby) bestemte seg for å flytte herfra har forholdet mellom oss vært heller kjølig. Vi snakker ikke sammen lenger. Jeg kommer ikke til å ta ham med på foreldresamtaler, avslutninger o.l. Så ille er det altså blitt.

Jeg fikk familiekontoret til å inkalle oss til en samtale. han møtte ikke, og gadd ikke engang si fra tilo meg om det. Så satt der, mutters alene og følte meg kjempesmart. Men fikk en hyggelig samtale med en psykolog i nesten 2 timer og man kan vel si at jeg "fikk gjennomslag på alle punkter".

Skrevet

Skjønner at det er kjipt når man er uvenner og uenig om ting. Men det går vel ikke an å si at du ikke kommer til å "ta ham med på foreldresamtaler, avslutninger ol"??

Det vil jo bare gå utover barnet, går ikke an å gjøre sånt vel, selv om foreldrene er uenige.

Er du ute etter å sabotere han som far og forholdet mellom far og barn?

Det kommer det vel ikke noe godt ut av?

Skrevet

Jeg klarer ikke heve meg over den behandlingen jeg får nå. Total taushetsbehandling. Får ikke svar på en eneste spørsmål lenger. Han har såret meg dypt inne i hjerterota, og jeg synes det er dritkjipt.

Han kan gå på egne foreldresamtaler om han ønsker det. Det ville være unaturlig og veldig merkelig om man skulle ta med seg uløste konflikter på et foreldremøte eller lignende. Den konflikten vi nå opplever ønsker jeg ikke at andre skal se. Jeg kjenner ikke så mange her jeg bor.. Han er hjertelig velkommen til å gå på det han vil, men da velger jeg å holde meg borte. Toppers om han blir valgt til klassekontakt, det ville jeg likt.

Jeg føler jeg har gjort mitt. Det ble så håpløst at jeg måtte innkalle til samtale, noe han ikke engang orket å møte på. Da får han vise velvilje neste gang. Jeg er ferdig med den fyren. Kommer ikke til å ta fem flate øre for å flytte hjemover til familien min hvis anledningen byr seg.

Skrevet

Hei

Jeg har ikke god erfaring med fam.vern kontoret i det hele tatt. Jeg har to barn som er på samvær hos far annenhver helg. Det er høyt konfliktnivå mellom oss. (fordi han er velidig umoden til tross for sine 42 år).

Gutten min på 11 år, blir fortalt av sin far for en grusom person jeg er, at jeg har vært utro osv. Masse løgner og stygge ting. Kun for å sette gutten opp mot meg. Når jeg henter barna mine om søndagen, er gutten min sint, mutt og sur på meg og konfronterer meg med ting som far har sagt. Heldighvis snakker vi sammen godt og han blir fort blid igjen.

Fam vern kontoret gjør ingenting i forhold til dette. De kan ikke kalle far inn på et møte med oss, men jeg kan Innvitere han, sier de. Det har jeg prøvd uten å lykkes. Han vil ikke snakke med bedrevitere sier han.

Konflikten sliter på barna, men hverken fam vern kontor eller barneværn gjør noe med det. De støtter meg, med de overlater til meg å finne en løsning. Ikke like lett bestandig:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...