Anonym bruker Skrevet 29. januar 2008 #1 Skrevet 29. januar 2008 Hva er deres tanker rundt folk som har to eller kanskje tre fosterbarn? Er det mange som mener at penger er en del av motivasjonen, eller skjønner folk flest at dette ikke er noe man gjør for å bli rik? Ikke at det betyr noe hva folk mener, men det er leit om slikt skal komme barna for øret... Jeg elsker i hvertfall mine over alt på jord:)
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2008 #2 Skrevet 29. januar 2008 Ei på jobben min har 4 fosterbarn. Hun gjør det iallefall ikke for pengene sin del. Det er 4 ungdommer og de krever veldig mye så det er en fulltidsjobb. Hun har gått hjemme nå i over 2 år. De bruker ikke så mye penger, hverken på seg selv eller generelt, hun sparer opp en del penger til barna slik at de har en god start på livet når de blir myndige. Må nevnes at hun er biologisk i familie med alle 4 fosterbarna og kjente dem før de flyttet inn. Vi har fått en del spørsmål om penger vi også, og her er det kun snakk om ett fosterbarn. Når folk får vite at en "normal" utbetaling for å ha et fosterbarn ligger på 8-9000 i mnd så er det mange som mener at det er luksus. De fleste som mener det har ikke eller kjenner ikke noen som har fosterbarn. De vet ikke hvor krevende det kan være. De vet ikke om alle møtene, hjemmebesøkene, samtalene som en ofte har. De forstår ikke at det faktisk er barnevernet som har ansvar for ungen, de forstår ikke risikoen for det å miste et barn. Å ha et fosterbarn er utrolig givende, en fantastisk opplevelse, men det kan være veldig tungt til tider. Å ha et ansvar, men få rettigheter er ikke alltid like lett. En må ofte gi veldig mye av seg selv og gi opp ting en kanskje hadde gjort ellers. Det er absolutt verdt det og jeg mener at både lønnen og godgjørelsen er vel fortjent.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå