Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal kjøpe bæresele, og trenger litt tips..

Min gutt er nå 4 mnd, liker å sitte på armen, derfor tenkte jeg på bæresele. Men, hvem skal jeg velge? Han er en stor gutt, over 8 kg.

Noen med tips om bra bæreseler?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anbefaler et sjal eller en slynge. Da kan du variere mellom magebæring, hoftebæring og ryggbæring, og de kan brukes til han er stor (2-3 år). Er også ergonomisk riktig, både for deg og babyen - fordeler vekta fint over kroppen din slik at du ikke får vond rygg, og babyen sitter riktig slik at det ikke blir for stor belastning på ryggen og hoftene hans.

Se på tettinntil.com, der står de masse om de ulike typene.

Ville styrt unna BabyBjørn hvis jeg var deg. Jeg brukte den på eldstebarnet lenge (visste ikke om noe annet), og fikk vondt både her og der. Nå bærer jeg junior i slynge, sjal og mei-tai, og det er noe helt annet!

Skrevet

Jeg har prøvd BabyBjørn, Moby Wrap sjal og MeiTai og vil helt klart anbefale MeiTai! Synes denne bæreselen er helt genial. Sjalet var også godt å bruke sånn sett, men altfor varmt og min lille trivdes heller ikke der etter han ble 3-4 mnd. MeiTai ligner på vanlige B, men er mer ergonimisk riktig for babyen og MYE mer behagelig å bære i for den voksne. Og den er lett og kjapp og knyte på seg :-)

Skrevet

Vi har en Patapum som vi liker veldig godt, og som lillegutt er glad i å sitte i også. Den ligner litt på MeiTaien i grunnen, men det er ikke knyting, den festes mer som en sekk på en måte og er billigere, så derfor kjøpte vi den... Finnes f.eks. på www.alveslottet.no og der er det MeiTaier også, så kan du sammenligne:)

Skrevet

Vi har samme erfaring med BB som nevnt ovenfor her - stiv og vond nakke. Leste litt om Mei taj og snille mamma'n min sydde en til oss, så vi fikk prøvd oss litt. Den krever litt tilvenning, er min erfaring. Men kjempegod å bære i. Fikk ikke sambo til å kle på seg den - aaalt for mye knyting og seler, sa han. Så vi investerte i en Beco-sele, det er en formsydd sele, ganske lik en mei tai, men med klips som fester. Og den kan jeg anbefale på det aller aller varmeste! Både som bærer og på vegne av lillegull - han elsker den! Kan bruke den til mage- og ryggbæring og så lenge barnet ønsker å bli båret

Skrevet

Anbefaler mei tai, den kan du ha både forran og bak og er veldig behagelig å ha på. Har ei venninne som syr på bestilling hvis du ønsker det.

Skrevet

Jeg så en fin sele på Barnas hus(Sandvika,Bærum),men husker desverre ikke hvilket merke det var:-( Den var i brunt(finnes andre farger også), i et semskaskinn-aktig materiale(mulig det var skinn,leste ikke på lappen) og hadde sorte reimer,med klips nede. Kosta 799,- Noen som vet hvilken jeg mener? Kunne den vært noe for meg med ei lita jente på 9 uker,tro? Hun er ikke spesielt tung,rundt 5 kg++,tror jeg.(ikke veid på 3 uker)

Det er tungvint for meg å dra ut med henne,så tenkte be mannen min stikke innom å kjøpe i såfall,men skulle gjerne vist om den duger til såpass små babyer? Noen som kan hhjelpe??? Får liksom ikke googla den siden jeg ikke vet merke.... (må huske å notere navn på saker og ting i fremtida!)

Skrevet

Vi har Baby-bjørn Aktiv, den er veldig god å bære i. Har brukt vanlig babybjørn også, og av den fikk jeg litt stiv nakke. Den som heter aktiv har mye mer støtte i ryggen.

Skrevet

Jeg mener at Mei tai er den mest fleksible og komfortable selen for både mor og barn. Jeg har mei tai, ringslynge og Ergo selen. Av alle disse elsker jeg Mei taien aller høyest, og vesla også:)

Den krever litt øvelse, men når du får dreisen på det er det helt fantastisk!

Skrevet

Takker for alle svar..

Jeg har samme oppfatning som dere, hadde nemlig babybjørn til min første og var ikke fornøyd med den..

Bare lurer, i denne mei tai tingen, kan barnet sitte både mot meg og fra meg da eller? Er det knyting eller er det hele stropper som man bare tar på seg?

Sikkert idiotiske spørsmål, men jeg hater å tukle mye når jeg skal ha han opp i selen..

Skrevet

Med mei tai kan du ha han både på magen og ryggen. Jeg synes ryggen er best da. Det er knyting ja, 4 stropper som må knytes, men du kommer raskt inn i det. De 2 første knyter du før du skal ha i barnet ;)

Skrevet

Dårlig til å formulere meg jeg..

Jeg mente egentlig å spørre om lillemann kan sitte foran på magen min og kikke fremover? Altså magen sin fremover..

Om dere skjønner..(?)

Skrevet

I mei tai sitter de kun inn mot deg. Men min gutt har ingenting imot det, kikker ut på siden;)

Og det var en ny verden for meg å bære i mei tai i motsetning til BB. I tillegg er barnet ikke utsatt for belastningskader. Rumpa er det laveste punktet, og derfor bærer barnet ingen vekt på sine egne hofter/lysker/lår.

Knytingen er ikke noe problem - teknikken kommer du fort inn i! Jeg har forresten også en stor gutt, men kjenner ikke vekten av han når jeg bærer:)

Skrevet

Med mei tai'n sitter babyen mot deg naar han sitter paa magen. Det er bare saann den er laget.

Ellers slaar jeg ogsaa et slag for denne baereselen. Sydde like godt min egen jeg, og den ble fiiin! Babybjoern=vond rygg og daarlig for barnet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...