Gå til innhold

NKI -studier... HJELP!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tatt NKI-studier siden 10.01.07 og tenkte jeg skulle fortsette studiet nå i permisjonen... og bli ferdig til høsten 08.

Hvordan er reglene for det? Noen som vet?

Jeg får ingen støtte av lånekassen, og jeg har jobbet opp retten på foreldrepenger da jeg har hatt 100% stilling utenom studiene??

Dette er et brevstudie.

Er det noen som kan forklare for meg??

Vær så snill, fikk hjerte i halsen nå... enn om jeg ikke skal få pengene jeg har gjort meg fortjent til!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var akkurat dette jeg tenkte på selv. Å ta ferdig det jeg holdt på med. dette er noe jeg gjør på min egen fritid, og ikke får betalt for. For så å ta eksamen når sambo tar perm kanskje...

Aner ikke hvordan dette er igjen jeg..ta en tlf til Nav og NKI så får du riktig svar...

Skrevet

Ingen andre som vet?

Ja, det er det jeg tenker også, dette var noe jeg drev med på min fritid etter jobb. Og jeg har jobbet meg opp retten til foreldrepenger, så hvorfor skulle jeg ikke ha lov til å studere videre under permisjonen... Får jo ingen form for støtte.

Har ikke tenkt å ta eksamen jeg da, kun kursbevis.

Skrevet

Du har krav på foreldrepenger, så lenge du har jobbet og tjent penger i 6 av de 10 siste mnd. før du føder.

Du har i tillegg krav på fødselsstipend om du har hatt rett til studielån/stipend 6 mnd. før du føder.

Og jo... du har lov til å studere videre selv om du tar permisjon, er iallefall slik jeg har skjønt det.

Skrevet

Tusen takk kjære deg, du reddet dagen min:) Satt med hjerte i halsen her nå... tenkte at alle planene våre gikk rett i d... nå!!

Huff, hadde jo aldri klart oss uten de pengene jeg har rett på!!

Og jeg skal forhåpentligvis bli ferdig til høsten og så skal samboer ta de siste 4 mnd med perm...

Har desverre ikke rett på stipend, da jeg er forsinket i min utdannelse på universitetet... pga div grunner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...