Gå til innhold

Bekkenbelte?? HJELP!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har kjennskap til bekkenbelte??

Hjelper det??

Hvor kan jeg få tak i det??

Er helt gåen av smerter!!!!!!!!!!!!!!!

noen som vet??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja du får kjøpt det på sånne medisinske utsalg, ikke apotek, men bandasjist? Er det navnet? Kan ikke navnet på butikkene, ville anbefalt deg å google det.. Er ikke alle det hjelper på, men min fysioterapeut anbefalte meg også å prøve det siden å tape meg ikke hjalp..

Hvor har du mest vondt???

Huff ikke godt det altså.. Er du sykemeldt da?

Skrevet

tusen takk for raskt svar :)

jeg har hatt mest vondt i halebenet og høyre side av hofta+ned i benet.

Ikke klart å gå på snart 3 uker bara ligget med smerter på sofan :(

nå har det flyttet seg fra benet og bak i halebenet og rundt hele hofteområdet :( blir gal snart :):(

Skrevet

ps. ja jeg er sykemeldt og holder på å bli gal hehe........... :):)

Skrevet

Høres kjent ut, høyre siden her er grusom... Sofa for meg er pyton, må sitte lett foroverbøyd, ellers blir det bare smerter.

Har du badekar? Fysio mente det kunne lindre litt, siden vi spenner oss fryktelig når vi har vondt, så hjelper varme.. Eller sånn varmepute, bare ikke for varmt vann.. Massasje kan også lette litt, ikke der og da, da er det mest ømt og vondt, men det løser opp musklene, for det er de som lager mest vondt (igjen i følge fysioen min da...)

Syns synd på deg! Ifølge fysio :-) var jeg i ekstremområdet når det gjaldt smerter i bekkenet,men du slår meg nok!

Vært hos fysio/manuell terapeut/kiropraktor??

Skrevet

Ja, har badekar (ikke vært flink nok til å bruke det) har brukt varmepute. Burde brukt badekaret mer,men det er så fryktelig vondt å gå opp trapper og så å komme seg opp og ut av badekaret. Går minimalt rundt her akkurat nå,klarer så vidt å komme meg ut av senga :):) ja,ja her er det morro hehe at det går an :):) Har vært hos fysio og kiropr. før men uten sukksee.

Du da åssen er formen din??

Skrevet

Fikk beskjed om at jeg burde få hjelp til å komme meg opp av badekaret for å belaste meg minst mulig, så gubben gleder seg til neste bad gitt!!! :-)

Hun kan heller ikke gjøre spesielt mye for meg nå, siden å tape meg ikke hjalp, men skal gå til henne en gang i uka for å løse opp muskler og avspenne meg..Sist gikk vi gjennom hvordan jeg bør gå og hvordan jeg bør sitte og reise meg. Veldig kjekt! Det hjalp godt, særlig det med gå-teknikken! For jeg gjorde helt feil, jeg vagga fra side til side, noe som bare lager mer krøll..

Det gjør vondt stort sett bestandig, verre etter et par sekunder med å stå i ro, stå fremover eller å gå.. Så blir lite bevegelse på meg! :(

Ellers går det sånn passe, har UL i dag, så sitter her med klomp i magen og nerver i helspenn...

Hvor langt er du på vei da?

Skrevet

He,he :)

samme her smerter bestandig og kjempevondt når du begynner å bevege deg igjen etter liten stund med ror.

Så spennende å gå på ul :) husker at jeg gruet meg litt (masse),men dette går så bra:) kjemperart å se ungen såååå tidlig på skjermen,ser nesten ferdig ut :) nese.munn armer,ben, helt utrolig :)

Jeg er snart 22 uker på vei. Du er da rundt 19 uker ?

Skal du få vite kjønnet??

Jeg har en liten prins på vei :):)

Skrevet

Ja er 19 +2 eller 3 eller noe slikt.. Har helt kommet ut av tellinga.. Er min andre dette, men til førstemann var det helt annerledes. Ikke i nærheten så vondt i bekkenet, det var nå en ting, men jeg bekymret meg så lite... Nå går jeg og bare er bekymra hele tiden! snodige greier..

Ja har tenkt å høre om de kan se hva det blir.. Mannen min hadde ikke så lyst, men så fikk han bestemme da førstemann kom at vi ikke skulle vite noe, så denne gang fikk jeg bestemme!!! :)

Å ha en liten prins er kjempegreier!! Vår gutt er god som gull!!!! :-)

Skrevet

Er min 4. dette :):) ja ja jeg står på hehe. Har aldrig hatt så vondt i bekkenet før,men det tar jo på kroppen å gå igjennom dette så mange ganger.

Jeg har jo gitt fra meg alt,så derfor ville jeg vite kjønnet til å kunne forberede meg,må jo kjøpe alt. Det er litt godt å :)

Har 2 gutter og en jente fra før :) Hun kommer da til å holde sin plass som prinsessen i huset hehe :):)

Men kjære deg!!!! leste innlegget ditt ang,UL .

Ikke bekymre deg så mye,ingen grunn til det!!!! Du har en nydelig liten gutt (så bildet) og så har du masse bevegelser der inne. Hvis det ikke var noe liv å kjenne i magen din da kunne du bekymre deg men så er ikke tilfellet :):) Det at du er stor fra før har ikke noe med at babyen din får noe mindre ernæring :) Ta på et smil,du skal jo få se babyen din for første gang i dag :):):) DETTE GÅR BRA :):)

Skrevet

Hei dere to =)

Jeg har også bekkenløsningsproblematikk, men hos meg sitter det i ryggen. I forrige uke skled ryggen min ut og jeg måtte til kiropraktor for å få rettet den opp igjen. Har vært hos han tre ganger nå og skal tilbake i morra. Det er helt utrolig hva han har fått til med ryggen min..! Anyway.. Tenkte jeg skulle svare på spørsmålet om bekkenbelte. Jeg spurte kiropraktoren min om dette i går. Han sa at han har igrunn liten tro på at et bekkenbelte kan hjelpe i noen større grad, da det er et elastisk belte. Videre sa han at det er forsket lite på bekkenbelte og eventuell helsemessig gevinst av å bruke det. Han tror at grunnen til at det hjelper på noen kan være at de blir mer obs og forsiktig når de kjenner at de har dette beltet på seg. Til slutt sa han at det er ingenting i veien for at jeg kan kjøpe et sånt belte og prøve det hvis jeg har lyst. Det eneste jeg vil tape på å prøve er pengene =) (Som om jeg ikke bruker nok penger på å gå til han...) Nå kan det også hende at et slikt belte vil ha større virknig på de av oss som har plager i underlivet og nedover i beina. For min del, som har det i ryggen, kan det hende at jeg må begynne å bruke korsett etterhvert =/

Og ang. UL. Jeg hadde også mange rare tanker før jeg skulle på UL. Drømte blant annet at jeg hadde fostervannsforgiftning og at babyen min manglet enten et bein eller en arm.. Og jeg drømte at babyen hadde Downs Syndrom. Men da dagen for UL kom og jordmor satte apparatet på magen min.. Og jeg så det lille nurket der inne for første gang... Jeg tror jeg aldri i mitt liv har vært så rolig og avslappet som da. Og da hadde ikke jordmor begynt å snakke enda, så det kunne jo vært noe feil med fosteret allikevel. Men jeg følte på meg at alt var helt OK, hvilket det også var =)

Og er enig med Bdur i at du ikke behøver å være redd for at barnet ditt ikke får nok næring. Søstra til svogeren min var syk gjennom hele svangerskapet.. Kastet opp alt hun fikk i seg og raste ned i vekt. Men ut kom ei fin og velskapt jente som hadde tatt all den næringen hun trengte =)

Skrevet

olinebrumm og knøtt,ville bare si enda engang tusen takk for raskt svar på morran i dag :) Har funnet et sted som selger disse beltene så nå er det bare å hente ett :)

Disse beltene koster litt,men det er vært det hvis det hjelper...

Nå har du vært på ul,og alt sikkert gått bra :) fikk du vite kjønnet??

(litt nyskjerrig jeg :) )

Skrevet

Hei!!

Takk for oppmuntrende ord her!! Jeg så det ikke før nå, men godt likevel!!

Ja alt var helt fint!! Jordmor var kjempeflink og bare forklarte ivei til meg.. :)

Og så blir det kanskje en liten jente!! Men siden hun ikke var helt sikker har jeg ikke lyst å satse alt på det heller da.. :)

Hvor fant du belte da? Og hvor mye kostet det???

Skrevet

Hei fandt beltet på bandagisten i Bærumsverk, hadde to typer den ene kostet rundt 300 kr og den andre rundt 500 kr.

skal innom dem i morra og hente det,klarte ikke i dag :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...