Gå til innhold

Flere med babyer som ikke vil falle til ro?!?!?!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her kommer et litt frustert innlegg i natten...

Snuppa mi vil ikke falle til ro når det er kveld/natt!!!! Veldig frustrerende... Hun er stup trøtt, men vil rett og slett ikke sove! Øynene bare ruller, men det virker som når hun finner ut at når de glir igjen så tvinger hun dem opp!!! Slitsomt... Og denne uka er jeg alene, for samboeren er på reise med jobben. Er greit når man er to på å holde og vugge henne.

Er det noen flere som har det slik?? Hun er forresten 9 uker. Jeg bare lurer på om det kanskje er noe som plager henne på en måte :s Vet at hun ikke har vont noen plass, for hun skriker ikke eller noe. Bare ligger å titter rundt.

Så her sitter jeg, mongo-trøtt og venter på at snuppa skal finne søvnen :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn var min og...hver gang øynene gled igjen ble hun helt desperat og veivet og sparket m armer og ben for å våkne igjen...håpløst..

Følte ofte at d hjalp litt hvis jeg bysset henne inni dynen eller et teppe, og holdt henne litt fast hvis du skjønner...da var d vanskeligere for henne å veive sånn...

Ellers brukte jeg å la henne sovne på brystet mitt...satt godt bakoverlent i stressless'en, hadde henne på brystet og en dyne over/rundt henne...så bare beveget jeg kroppen min frem og tilbake...

Dette fungerte greit en stund..

Men vi måtte variere, noenganger sovnet hun av seg selv i sengen, noen ganger måtte hun bæres, noen ganger kunne vi kjøre henne i vognen...Holdt på til 4-5 mang en gang...

Men hun ble flinkere og flinkere utover, og nå er hun endelig begynt å bli kveldstrøtt i skapelig tid...nå er hun som oftest i seng til kl 20.30

Men hvor ligger hun? I sin egen seng? Jeg har laget sengen til snuppa liten og lun ved å rulle sammen to barnedyner og legge dem på hver side av henne. Har et laken over, på tvers...så lammeskinn, så hun ligger lunt og godt mellom dynene og på lammeskinnet..etter at jeg gjorde d sover hun mye bedre enn hun gjorde før...

Lykke til :)

Skrevet

Dette høres ut som mine kvelder :) Hehe

Jeg pakker henne alltid inn i teppet sitt og gir henne mat når det er kveld. Vugger, bysser, har henne på brystet men er det bare noen gang ting funker. Hun sovner aldri av seg selv i sengen. Har prøvd å legge henne ned, men da tar det 2 min så hyyyler hun av full hals :P Snuppa mi veiver med armer og bein som din gjør og :) Lurer egentlig på hva det er. Det er sikkert normalt, men hun er liksom som hunden som bare går rundt og rundt i sengen sin før dem legger seg :P

Har en vuggestol som jeg buker å slå på og da bruker hun å slokne i den. Det var mitt siste forsøk ikveld, og der sovnet hun sååå godt :) Hun var sikkert overtrøtt og enda litt mere enn det!

Hun ligger i lammeskinnsposen som jeg egentlig har i vogna, men tar den i senga på natta. Pakket godt inn i teppet sitt :) Hun sover veldig bra i den, så jeg orker ikke begynne dyne enda. Prøve dyne ei natt, men da ble det bare hyling og skriking, så da måtte jeg bare ta fram lammeskinnsposen og hun sovnet så søtt kl 04.30... Hadde da holdt på å legge henne siden kl 23.00!

Skrevet

Kan hun ikke bare få lov til å ligge å titte litt rundt seg da... Snuppa mi er 12 uker, og jeg lar bare henne ligge i senga å kokelure for seg selv på kvelden/natta.

Skrevet

I senga så hyler hun bare!! Det er i stuen eller andre plasser hun bare ligger å titter... Du må lese innlegget godt nok

Skrevet

Vår var akkurat lik, men på 3 mnd-dagen hans på lørdag ville han plutselig ligge i vogga. Har hatt et problem med at han ikke har villet sovet om natta i tillegg (snudd døgnet helt), men nå prøvde vi å legge han på eget rom og han sovnet nesten med en gang. Har vært litt sutring innimellom, men han sovner etter hvert.Vet ikke hva som har skjedd, men har hørt at ting ofte bedrer seg rundt 3-4 mnd. Jeg har til og med gått tur på natta for at han skulle sovne. Prøvd å legge han i vogna og kjørt han over en dørstokk? Det har hjulpet noen ganger her. Så lenge han har sovet har vi ikke brydd oss om hvor han har sovet. Ellers sier de fleste at man bør legge dem før de er overtrøtte. Vogg dem 20 min etter at de har sovnet så man er sikker på at de sover godt. Det fungerer her. Han våknet med en gang etter at han endelig hadde sovnet. Hørte at de burde bysses eller gynges på i 20 min etterpå og når vi prøvde det så våknet han ikke på 2-3 timer.

Forresten har vi vært til kiropraktor med han og fant ut at han hadde en låsning og noen muskelknuter i nakken. Mulig at dette har påvirket nattesøvnen hans også. Ikke alltid lett å se om de har noe sånt, men vår gutt vegret seg litt for å ligge med hodet mot høyre. 2-3 behandlinger og alt er bra.

Lykke til!

Hilsen ei som vet alt om søvnløshet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...