Gå til innhold

Reflektor i kveld på TV2


Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som så dette?

 

Fikk helt vondt når jeg så hvor lite imøtekommende folk i nabolaget var.

Helt utrolig syns jeg at ingen kom bort å sa hei. De bodde jo i Stjørdal så vidt jeg fikk med meg, og folk i nabolaget deres må jo skjemmes når de så denne dokumentaren.

Det er jo vanlig folkeskikk å hilse på folk vel!!

 

At barna tilslutt byttet skole og fikk det bedre der må jo også få de som jobber/har barn som går på den skolen de først begynte på til å virkelig tenke etter. Moren i familien sa jo at hun hadde snakket med læreren etc.

Reagerte faktisk ganske mye på at gutten ble sittende mye alene på det som antageligvis var hans første dag på skolen. Greit nok at det stod "Velkommen Lolo" på tavla, men hvorfor satt ikke læreren mer med han eller noe. De visste jo at han ikke kunne norsk og derfor trengte en del ekstra, hvertfall når det er hans første dag.

(Kan jo hende det ble gjort, men ikke vist på tv)

 

Hva er det foreldre lærer ungene sine når de kan kalle andre stygge fordi de er mørke i huden. Kallenavn som bæsj etc hører overhodet ikke hjemme syns jeg.

 

Denne familien ønsket jo å integrere seg, men jeg skjønner godt at det er vanskelig når ingen prater med de.

Hadde faktisk trudd at det kunne være lettere for flyktningfamilier å komme til et mindre sted, men etter denne dokumentaren sitter jeg igjen med inntrykk av at det på mindre steder er fullt av fordommer.

Skulle jo tro at en familie med barn som kommer flyttende til et lite sted var attraktivt for småsteder i dette landet.

Man skryter jo av at på bygda så er man så flinke til å ta vare på hverandre, men jeg må si jeg begynner å lure litt nå ja...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...