Gå til innhold

Babyer med mareritt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa vår har "våknet" de siste tre nettene/ kvellene og hylskriker. Hun skriker veldig sjeldent, kun når hun er overtrøtt. Det er omtrent samme tid hver gang. Første gang var hun helt utrøstelig en god stund. Tenkte kanskje d var tenner eller mageknip pga økning i grøtdosen. Så i går fulgte jeg med for å se om d kunne være d, men d så ikke slik ut på væremåte.

Først var samboer inne å ga henne smokken tre ganger og tredje gang sovnet hun ikke igjen, så jeg bysset litt på henne så sovnet hun med en gang. Så jeg vil tro at hvis d hadde vært tenner hadde hun vært mer surkete og d ikke ville ha gitt seg med en gang. samme med mageknip, ville ha vart lenger og hun ville ha vært mer urolig med bena...

Og i kveld skrek hun igjen men da jeg kom inn på rommet sov hun igjen.. Andre gang på samme viset, og tredje gang skrek hun i søvne. Så er d mulig at hun har mareritt? Hun er foresten 5 mnd. Jeg vet hun drømte mye når hun var et par mnd gammel, laget masse lyder og grimaser når hun sov. Og noen ganger prater og flirer hun i søvne. Så det er vel mange inntrykk som skal fordøyes...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta vår er 11 mnd og vi også opplever at hun våkner og hylskriker (virker livredd), da er det bare inn og trøste med en gang. Tror nok at de kan ha mareritt ja. Uffa, stakkars.... Hun roer seg når jeg tar henne opp, men noen ganger så gråter hun og hikster litt selv om jeg holder henne så da blir jeg sittende der til hun sovner igjen. Somregel er hun så trøtt at det går ganske fort.

Virker faktisk noen ganger som om hun er i søvne når dette skjer.

Skrevet

D samme skjer m småen her...gråter skikkelig sårt i søvne, virker nesten som om hun er redd...roer seg når jeg tar henne opp, men d hender at hun hikster en god stund etter at jeg har tatt henne opp og...

Så tror hun har mareritt jeg...men når vi er kommet inn og lagt oss skjer d nesten aldri...merkelig, men tror nok hun merker nærværet og føler tryggheten...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...