Gå til innhold

Kan du hjelpe meg litt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er ny her, og for øyeblikket livredd. Livredd for å være gravid. Tør ikke ta graviditetstesten engang i frykt for at den er positiv.

Lurte på om noen kunne fortelle meg litt om hvordan det kjennes ut den første tiden som gravid, altså de aller første ukene. Gikk ikke på pilla i desember og begynnelsen av januar, har brukt kondom som prev. og tatt angrepille to ganger da vi ikke brukte kondom. Nå sitter jeg her med en ekstremt oppblåst mage, ser jo ut som jeg er flere mnd på vei, sliter med humørsvingninger(trodde det var vinterdepresjoner) og har bare på følelsen at jeg har gått på en smell.

Håper på svar!

ps, kommer fra en svært fruktbar familie, da min lillebror er ppillebarn og han har gjort kjærsten sin gravid to ganger med bruk av prev.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes symptomene dine hørtes ut som mine symptomer på at mensen snart var på vei jeg.... Jeg hadde ingen spesielle symptomer den første tiden av graviditeten uten at mensen uteble da:)

Skrevet

Hmmm.... Det er jo noen tegn som kvalme, ømme pupper, osv som er vanlige, men det finnes ingen fasitsvar.

Jeg fikk veldig ømme pupper, men trodde det var pga jeg snart skulle ha mensen. Fikk noen helt sinnsyke menssmerter(har alltid hatt sterke smerter, men dette var ille!!!) Bråvåknet på natten pga smertene kom så plutselig. Var på legevakta, de fant ikke ut av noe. Mensen kom aldri, men smertene var det. så da jeg tok testen, var det et sjokk fordi jeg hadde ingen mistanke om det Dette var i uke 3-4, kvalmen kom noen uker seinere og magen mndr etter det. Jeg så at magen min ble større før, men jeg så ikke gravid ut før ca uke 22.

Kanskje det hjelper å ha noen hos deg når du tar testen?

Skrevet

Jeg kjenner menssmerter så det holder, ikke i ryggen, men nederst i magen, kjennes ut som noen river i eggstokkene mine. Problemet er vel egentlig ikke at jeg har så mange symtomer, det ligger ett eller annet i underbevisstheten. Jeg får stikke på apoteket i morgen og kjøpe en test. Må jeg teste med morgenurin?

Skrevet

Nei, du må ikke teste med morgenurin, men sørg for at urinen helst har vært i blæra i minst 4 timer for å få et sikrere resultat! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...