Anonym bruker Skrevet 28. januar 2008 #1 Skrevet 28. januar 2008 Jeg har hatt veldig mye problemer etter en rygg operasjon. Har brukt mye voltaren og brufen ,kun anbefalte doser, men nå har jeg fått beskjed om at jeg må kutte ned på disse medisinene pga mageproblemer. Skal snart ha en operasjon til fordi noe ble gjort feil forje gang. Derfor har jeg vanvittig mye smerter. Kan ikke bruke vanlig antiinflammatoriske medisiner. Regner med å bli mye bedre etter operasjonen. Jeg har gått til samme lege i over 17 år. Aldri i denne tiden har jeg bedt han om smertestillende, men nå har jeg så mye vondt at jeg bestilte time for å få litt paralgin forte. Han nektet meg noe som helst. Jeg synes det er så kjipt gjort. Jeg er alenemor og har vanvittig mye vondt. Jeg er ingen misbruker men trenger smertestillende i en kort periode før operasjonen. Smertene er rett og slett invaliserende. Jeg vet jeg kan gå til kirurgen og få det men det er jo fastlegen som burde oppsøkes i slike tilfeller. Det står jo i reglemanget fra sykehuset. Smertene fører jo bare til at jeg blir deprimert, sint og sykemeldt. Ingen god situasjon.
Gjest -<<- Skrevet 28. januar 2008 #2 Skrevet 28. januar 2008 Bytt fastlege. Byttet gjelder fra 1. februar om du gjør det nå.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2008 #3 Skrevet 28. januar 2008 Så du er enig i at han er urimelig? Jeg vet jo at jeg kan bytte. Trenger neste noen slags støtte på at han er urimelig. Jeg vet at leger burde være strenge med smertestillende, men med de som virkelig har reel smerte, og andre behandlingsmetoder ikke funker...jeg synes det er fustrerende. Tror faktisk jeg bytter, men synes det er dumt også. Har vært så greit å ha samme i så mange år
Gjest -<<- Skrevet 28. januar 2008 #4 Skrevet 28. januar 2008 Jeg vet jo ingenting om hvordan du føler det, så hva som er urimelig kan ikke jeg si noe om. Men selv hadde jeg ikke giddet å ha en lege som ikke tror på meg når jeg beskriver en smerte- eller sykdomstilstand.
PappanTilMinna Skrevet 29. januar 2008 #6 Skrevet 29. januar 2008 Med tanke på at de to legemidlene du har gått på tidligere, ikke har tilsvarende virkemidler som paralgin forte, må jeg si han er en forbanna nisse for ikke å hjelpe deg. Selv om han er redd for å skrive ut narkotiske stoffer til sine pasienter, skulle man tro at det ikke var vanskelig å kunne fremme et behov ut i fra den forestående operasjonen... Men har vært borti min del av tafatte fastleger, uten å gå mer inn på det her.. Send en skriftlig klage til fastlegen med en kopi til fylkeslegen... ...og ikke glem å bytte fastlege fort etter det... regner med at han ikke blir fornøyd...
overkill Skrevet 29. januar 2008 #7 Skrevet 29. januar 2008 Vanskeleg å meine noko om ettersom du ikkje skriv kva legen si grunngjeving var.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå