Gå til innhold

Tatovering og gravid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om det er farlig å ta tatovering når du er gravid? Hvis det er mulig, noe forskjell på 1.,2., og 3. trim? Kanskje spør jeg dumt nå, men jeg aner ikke noe om dette.

Takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakka med tattovør i dag om dette, fikk gavekort på ny tattovering i jula. Det er ikke farlig å tatovere seg når man er gravid, men man har større risiko for infeksjon, heletiden tar ofte lengre tid og man kan hovne kraftig opp og klø mye mer enn når man ikke er gravid. Dessuten kan smerteterskelen være endret, han hadde hatt et par damer inne som ikke hadde maktet å tattovere seg ferdig fordi det gjort mye vondere under graviditeten.

Men sånn selve tattoveringa er ikke farlig ft, men kroppen kan reagere mye kraftigere og dermed gi en del ubehag.

Skrevet

Men for meg som i tilfelle bare er noen få uker på vei, kan vel ikke ha noe lavere smerteterskel så tidlig?

Hvis du får infeksjon, hvilken innvirkning har det på barnet da? Er det trygt for den lille å ta tatovering nå i første trimester, så skal jeg pigede ta meg en :)

Skrevet

Infeksjonen kan gå i blodet bl.a. Min første tattovering endte med en gedigen betennelse og en laaaang antibiotika kur. Den var selvsagt vanvittig uprofesjonelt tatt, jeg var 14 år og meget lite kritisk;)Det var helt grusomt!

Om du har lavere smerteterskel eller ikke, vet du ikke før du begynner. Hun ene min tattovør nevnte var 8 uker på vei..

Jeg vurderer for og imot enda, tattovøren min sa han godt kunne gjøre det, siden jeg bare skal ha en liten på håndleddet. Noe større motiv nektet han.

Skrevet

Ja, jeg skal også ha en liten en. Bare skrift på baksiden av håndleddet. Kun 2 bokstaver. Får høre med tatoverinssjappa imorgen. Takk for svar :)

Skrevet

jeg tattoverte meg da jeg var 4 mnd på vei...playboybunny på halsen....har ikke hatt noe problemer.

Skrevet

En tattovør som tattoverer gravide er ikke særlig seriøs. Kroppen har mer enn nok med å ta vare på babyen og gi næring til babyen. Og det har faktisk vært tilfeller hvor en tattovering på gravid har endt i abort, nettopp fordi det er for mye for kroppen. Da kan man heller vente til babyen er født.

Skrevet

Hva baserer du dette på da? Har sjekket med helsepersonell som sier dette ikke er farlig å det finnes ingen bevis på skader eller lignende som følge av at man har blitt tattovert...Det eneste er at det kan gro noe saktere hos noen....men det gjør det forsåvidt hvis du røyker og.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...