ramona85 Skrevet 28. januar 2008 #1 Skrevet 28. januar 2008 Hei alle sammen! Vært inne på siden en del, men ikke skrevet noe før.. Tenkte det var på tide å joine dere Litt om meg.. Jeg har gått på p-piller siden jeg var 16-17. Er nå 22 år og jeg og min kjære er blitt veldig babysjuke. Har også tatt én p-sprøyte (2006), men sluttet fordi jeg følte at dette absolutt ikke var bra for kroppen.. Ventet på TR før jeg begynte med p-piller igjen og det tok laaaaaaaaaaang tid! Sluttet med p-piller i november. Fikk en bortfallsblødning etter noen dager. Deretter har jeg ventet og ventet og ventet på TR... På fredag hadde det gått 11 uker. Samme dag gikk jeg innom et apotek og kjøpte pyridoksin. Har tatt tre tabletter a 40 mg i helga og i dag kom TR!!! Så det var tydeligvis effektivt for meg! Kan jo forsatt ta sin tid før syklusen blir "normal" igjen, men håper det skal stabilisere seg snart.. Dere andre som har erfaringer med dette, hvor lenge fortsetter dere å ta pyridoksin? Virket som det ikke var skadelig, så da kan man vel bruke det til syklusen blir "normal" igjen!? Jeg anbefaler dere som har gått på p-pille/p-sprøyte og venter på TR å begynne med pyridoksin! Det er visst vanlig å ha mangel på pyridoksin/B6 pga av disse prevensjonstypene, så da må vi tilføre kroppen dette! Ellers ønsker jeg alle prøvere her inne lykke til med prøvinga
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 28. januar 2008 #2 Skrevet 28. januar 2008 takk for tips=) det skal jeg prøve! har ventet 3 uker på tante rød nå, kommer kanskje snart da men blir lei av å vente..
Håperpåbaby. Skrevet 28. januar 2008 #3 Skrevet 28. januar 2008 Hei hei. Jeg tar oxo pyridoksin for å forhåpentligvis få orden på syklusen igjen. Men vil bare varsle om at det fins bivirkninger, men det er kun hvis man tar høye doser over lang tid, Lang tid mener de (leger, forskere ++) er 2 mnd + og høye doser er 500 mg++ pr døgn. Bivirkninger var nummenhet/tap av følelse i fingre, tær ++- Som regel reversible. Kan oppstå bivirkninger av mindre doser oxo... De mener å ta opptil 100 mg pr dag i ikke alt for lang tid skal være helt trygt, og det er ikke farlig å ta mens man er gravid(om noen plutselig ble det mens de tok disse) Ikke for å skremme, bare informere, som sagt så tar jeg de selv, men kun 40 mg x 1 pr dag i første omgang i 1 mnd, så får vi se... Lykke til alle sammen. Verdt et forsøk!!!
ramona85 Skrevet 28. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 28. januar 2008 Takk for nyttig info! Da bør jeg kanskje redusere litt da håper syklusene våre stabiliserer seg, slik at det blir lettere for oss å bli gravide
blirjegsnartmamma Skrevet 30. januar 2008 #5 Skrevet 30. januar 2008 Jeg finner det ikke på apoteket!! Står det Pyridoksin på boksen? De hadde ikke B6 heller da, bare helt vanlig b - et eller annet,.. Og masse folat da.
Yasmin ♡hvor.e.du.lille.spire♡ Skrevet 30. januar 2008 #6 Skrevet 30. januar 2008 sånn var de me meg og. tok 40mg pr dag å de gikk 2 dager så fikk eg mens.
Yasmin ♡hvor.e.du.lille.spire♡ Skrevet 30. januar 2008 #7 Skrevet 30. januar 2008 spør apotek mannen. elle damo:P de gjore eg for di hadde utsolgt i hylla men di hadde i skoffen.
blirjegsnartmamma Skrevet 30. januar 2008 #8 Skrevet 30. januar 2008 Da skal jeg gå på et litt større apotek enn carl berner apoteket imorgen
lana<3 Skrevet 30. januar 2008 #9 Skrevet 30. januar 2008 Håper på baby... du må lese nøyere om pyridoksin, for du feilinformerer: Det fins bivirkninger men det tar lang lang tid, bivirkninger kommer etter man har brukt fra 120 mg pr dag og oppover, og man mister for guds skyld ikke følelsene i fingrene, da hadde ikke dette kunne blitt solgt så lett, man kan få en følelse av nummenhet og det er det. Du skriver at bivirkningene er som regel reversible....nei de er reversible, man slutter så kommer følelsen tilbake, Når det gjelder graviditet så brukes dette iallefall i første trimester for svangerskapskvalme... B6 regulerer blodsukkeret, er nyttig ved PMS, Vitamin B6 kalles også kvinnevitaminet, ettersom behovet øker ved bruk av p-piller og ved PMS-problemer. Vitamin B6 er dessuten en nyttig antioksidant. Idrettsutøvere som spiser uvanlig proteinrik kost bør være nøye med å få i seg tilstrekkelig med vitamin B6, fordi dette vitaminer har en nøkkelrolle i proteinomsetningen
*Drømmer Skrevet 31. januar 2008 #10 Skrevet 31. januar 2008 10 og en halv uke siden mens her.. Har tenkt meg på apoteket for å kjøpe pyridoksin for å se om det hjelper med.. Greit å ha syklusen i orden når man skal lage barn Heter det Pyridoksin?? Altså, er det det som står uttapå boksen?
LabbogLine Skrevet 31. januar 2008 #11 Skrevet 31. januar 2008 Det står Pyridoksin NAF 40 mg på boksen. varenr 350858, få apotekpersonalet til å slå inn dette hvis de ikke vet om de har. da ser de raskt om de har det eller ikke:) Blir ikke solgt så mye av det, så er ikke sikkert alle vet at det står i hylla:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå