Gå til innhold

Fra altetende til ekstremt kresen.. trenger tips

Anbefalte innlegg

Skrevet

2-åringen min har gått fra å spise omtrent alt til ikke å ville ha noe. Han spiser kjøtt, fisk fugl og brødmat, men grønnsaker, frukt, yoghurt, potet, ri, pasta osv er det nå full streik på. Han blir rasende, spytter og nekter plent å spise.

Hva gjør jeg? Tenker på vitaminer og sånn jeg da. Han får vitamintilskudd, men det erstatter jo ikke et variert kosthold... Nå gir jeg ham litt av hvert, og lager ikke noe styr når han ikke pier. Håper jo at han skal begynne å spise litt forskjellig etterhvert.

Noen med erfaringer, tips, råd, noe? Pussig hvordan han på en måned har blitt forvandlet til superkrese. Brødskive med gulost er jo ikke noe å leve på..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke så mye tips å gi.. lurer egentlig på det samme selv.. koseklompen er blitt helt anti-mat uansett hvor mange variasjoner og div ting vi prøver...

Skrevet

Min erfaring er at det er en del av trassen/ egenvilje, og at det går veldig opp og ned.

Ikke stress og mas, så kommer det gjerne tilbake av seg selv.

Skrevet

Nå skal det sies at smaksløkene er bedre hos de små, og når sin topp i 3-4 års alderen. Det vil jo si at de smaker mye bedre enn oss, og kanskje maten smaker sterkere og ikke så godt da...!? I teorien så går det over når barna blir eldre, men sånn at du vet det så er det ikke bare på trass..

:-)

Skrevet

Én idé i forhold til frukt/ grønnsaker er jo å dele det opp i morsomme biter sånn at det frister mer :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...