Gå til innhold

Menssmerter, et tegn på at fødselen nærmer seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Merker at jeg har endel av det for tiden, har var i noen uker, skjer som oftest på natta når jeg sover, våkner av det. Jeg har jo 2 barn fra før, er 8 år siden siste ble født, merker at jeg har glemt så mye. I alle fall så startet begge mine tidligere fødsler på natten, med slike type smerter mener jeg. Er det vanlig med slike smerter en tid før det virkelig setter i gang? Takker for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg vet ikke helt jeg.. men er litt i ekstase over å ha kjent mens-murringer siden inatt selv. også fikk jeg tilfeldigvis en ctg kontroll på føden idag og den registerte rier ;) har ikke hatt disse murringene i hele svangerskapet.

så hvem vet :)

mange har menssmerter lenge før det blir fødsel, noen ikke. tror ikke det finnes fasit svar, men har lest at det KAN være et tegn.. :)

Skrevet

Åh, så spennende! Og så har du bare noen få dager igjen til termin også :)!!! Håper det setter i gang snart :)!

Skrevet

prøver å si til meg selv at det fortsatt kan ta en stund til, men klarer jo ikke å la være å tenke at det kan skje ganske snart også :)

den harde magen og mens-murringene er der fortsatt, men de blir ikke vondere heller.. Så vi får se :)

Skrevet

Ikke for å ta knekken på gleden din her, men jeg har hatt mensmurringer i flere uker og det er visst bare vanlig modning... :( Jeg er 36+5 idag..

Skrevet

beklager å si det - men menssmerter kan en ha i uker, for ikke å si måneder uten at det skjer noe. Men du kan jo være heldig!!!

Skrevet

Jeg har hatt menssmerter i noen uker nå.. men her sitter jeg da. Men hører begge deler da :-) Så du kan jo være en av de heldige at det er noe på gangs snart :-)

Skrevet

Jeg har hatt mensmurringer siden nyttårsaften, ikke daglig og helst på natterstid. Har termin om 2 dgr.så det her kan pågå en stund. Tegn på modning. men ikke snarlig fødsel. Men, jeg trur en fødsel også gjerne starter med mensmurringer. Man, blir jo litt håpefull når det er slike ting i gjære:)

Skrevet

jada jeg sitter her enda, og mens murringene har jeg mistet på veien tror jeg ;p

men så veldig mange uker kan jeg ikke gå sånn her, for det er 10 dager til termin.. så heldigvis er maks-grensen litt nærmere ;)

Gjest Lenchen *fødeklar*
Skrevet

Carma83: Jeg våknet også med mensmurringer i dag. Ringte du føden? Var det derfor du fikk registrert rier? Jeg sov nesten ikke i natt pga smerter i ryggen, nedre del av magen, og kjempevondt i hoftene. Er noe bedre nå da, men kjenner det fremdeles. 13 dager til termin for min del :)

Skrevet

nei jeg fikk komme på føden fordi legen var usikker på leie, pluss at det var over natta mye mindre bevegelser i flere dager. og da brøt plutselig jordmora ut; Neimen, du har jo rier du!!! :)

jordmora sa ingenting om veien videre, jeg snakket meg også bort fordi jeg ble så paff når hun sa jeg hadde det :D

Det du beskriver er jo veldig gode ting på at ting begynner å skje da ;D selv om vi ikke må glemme at det kan ta litt lang tid.. (æsj) :)

Får håpe det ikke dabber av til deg slik det har gjort med meg idag :)

du får kjøre igang med kjærringråd, skal lage sterk tikka masala til middag jeg da ;D hehe..

Gjest Lenchen *fødeklar*
Skrevet

Hehe, ja får prøve meg på kjerringråd jeg også. Men er ikke så altfor optimistisk enda. Det kommer ikke i rier liksom, men gjør vondt hele tiden :-/ Får bare vente og se :-)

Lykke til til deg også :-) Plutselig tar det seg opp igjen vet du ;-)

Skrevet

De menssmertene jeg har kommer sammen med kynnere, dem er vel med på å gjøre livmorhalsen moden, så man blir jo et hakk nærmere en fødsel hver gang, men desverre kan det jo ta både dager og uker før det skjer noe. Har vært slik siden uke 30 jeg, og er i uke 35 nå.

Skrevet

Jeg hadde alle ting som står i boken ang start av fødsel/symptomer - men ikke noe skjedde her i gården og jeg ble til slutt satt i gang. Så ikke forvent at noe skjer for da blir det lange dager for deg. Lykke til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...