Gå til innhold

betyr lavt symfysemål liten baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer..Selv ligger jeg rett under den røde streken. Lurer på om det sier noe om størrelsen på babyen, eller om det ikke nødvendigvis er noen sammenheng. Jeg har nemlig stooor mage (den stikker langt ut..skikkelig tutmage) men sier det noe om størrelsen eller?

Dere som har født før. Hvilke erfaringer har dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lå litt over det farga feltet sist og fikk en gutt som var litt under gjennomsnittet. Tror det er vanskelig å se dette ut fra symfysemålet, det kommer ann på om babyen ligger langt ute eller inne, men du kan jo alltids håpe på det =)

Skrevet

Forrige gang var jeg utenfor skjemaet.. Altså jeg var over ruteskjemaet, ingen flere ruter å tegne i.. hehe... Fikk ei jente på 4100g. Altså stor men ikke enorm eller unormal.

Det har jo også sammenheng med mengden fostervann o.l.

Skrevet

Behøver ikke ha sammenheng. Det kommer an på mengden fostervann som fyller opp i livmora

Skrevet

Med førstemann lå jeg jevnt midt mellom den røde streken og det grønne feltets ytterpunkt. Ut kom det en liten jente - ikke superliten, men 3280 og 49 lang.

Symfyse har som det allerede er sagt her ikke nødvendigvis noe å si. Det er en indikasjon og måles for å se om livmoren følger kurven sin og ikke flater ut.

I dette svangerskapet har jeg ligget midt på røde streken (med en økning nå etter uke 35) og jordmor tipper han vil være rundt 3600-3700. Venter gutt. Blir spennende å se! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...