Gå til innhold

Skal visdomstenner være så grasalt vonde?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt vondt i munnen i 2-3 dager nå, og det blir ikke bedre. Heller verre, er opphovnet og øm. Kjennes ut som noen har gitt meg en på kjeften.

Det er enda vondere når jeg spiser, snakker og i det hele tatt beveger kjeven.

Auuuu

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen sympati heller....

Skrevet

Da jeg har fått visdomstenner har jeg hatt utrolig vondt. Med to av tennene var det så vondt at jeg nesten ikke greide å åpne munnen. Fikk den bare opp halvt, og måtte trykke brødskiva inn i munnen :-s

Alle har vært vonde, men to av gangene var det helt jævlig. Måtte ta smertestillende jevnlig til det gikk over.

Skrevet

Ok, så det er flere av oss =)

Har en hel og to som er halveeis kommet ut, uten at jeg har merket noe som helst. Men denne er voooond. Spiser bittesmå biter av maten, da slipper jeg å gape noe særlig. Og unngår at maten lurer seg bort til tanna, for om det legger seg så mye som en smule der så blir det enda vondere. Har tatt ibux, men det hjelper ikke stort.

Samboeren min foreslo å bite meg i låret så jeg fikk noe annet å fokusere på =)

Skrevet

Prøv å ta en Ibux og en paracet. Den blandingen gjør at det ofte gir bedre virkning.

Ellers må du nok bare ty til låret :-)

Skrevet

Nesten så jeg takker ja til det. Ellers har han tilbydd meg både whisky og cognac, men jeg drikker heller zalo.. æsj

Får hive i meg noen piller og i værste fall få han til å kakke meg i hodet så jeg svimer av..

Skrevet

Det blir lett betennelse rundt visdomstennene. Eg måtte trekke alle mine pga det. og det er vondt!!

Skrevet

Høres ut som om du har fått en betennelse rundt tanna. Hadde det sånn jeg oxo , grein meg til en akutt time hos tannlegen jeg da og hun spylte med corsodyl under tannkjøttet med en sprøyte. Fikk med sprøyta og kjøpte en flaske med vidunder middlet på apoteket og merket stor bedring etter 2 dager. Tannlegen sa at det er veldig ofte det legger seg matrester under tannkjøttet når visdomstenna har brutt igjennom og det skaper fort betennelse.har ikke lengre vondt men venter på time på sykehuset for å ta de bort (har krok på de så kan ikke trekke) skal bli godt å bli kvitt de :)

Skrevet

Hm.. okey, da burde jeg kanskje ta gubbens råd og skylle med helvettesmidlet.. Blæh..

Skrevet

Da har jeg sikkert hatt betennelser jag da... ja, ja møkkavondt var det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...