Gå til innhold

Har dere bestilt legetime??


Håper snart..

Anbefalte innlegg

Lurer på om dere har bestilt legetime? Jeg har ikke gjort det enda, er 6+1 i dag. Vet ikke helt når det er vanlig å gå til legen første gang, men kjenner at det hadde vært godt å få en bekreftelse på at jeg faktisk er gravid til tross for sterkt pos graviditetstest...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er kommet ca like langt som deg, men har ikke bestilt legetime enda. Det går jo an å bestille i god tid hos egen lege, men det er vanligst å vente til mellom 8-12 uke. Jeg tror jeg skal vente ca til uke 12, har så lyst å høre fosterlyd hos legen er ikke alltid de finner den så tidlig. Gravidtestene fra apoteke er ganske så sikker, du ER nok helt sikker gravid. GRATULERER! og Krysser fingrene for deg og for meg selv:) Det er jo veldig tidlig enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært hos legen, som deg ønsket jeg bekreftelse på graviditeten. Fikk masse informasjon, tok blodprøve og fylte ut helsekortet for gravide. Fikk ny time i uke 11 og da skulle vi lytte etter hjertelyden sa hun... I tillegg skal jeg på gyn.undersøkelse da det er en stund siden jeg har tatt celleprøve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Jeg er 6+1 idag og har bestilt legetime til uke 8. Dette fordi jeg hadde en sa i august. Var da 10 uker på vei, og har derfor blitt lovet tidlig ultralyd. Tør liksom ikke håpe enda, men krysser fingrene, og synes at ukene fremover bør gå fort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 6+0 i dag og var hos fastlegen min allerede for en uke siden. Der fik jeg bekreftet graviditeten, tatt noen prøver og målt blodtrykket. Har hatt en sa og litt høyt blodtrykk så jeg skal få det sjekket regelmessig. Er satt opp på ny time i uke 10. Spennende altså! Kan ikke helt tro at jeg er gravid, men blir veldig glad av å tenke på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg er nå i uke 9 (i følge min lege uke 10,men han beregner med 28 dagers syklus,og jeg har35...), og i dag hadde jeg min andre time, jeg bestilte en time når jeg var 5-6 uker på vei for å få bekrefta at jeg faktisk var gravid, tok endel blodprøver å slik.

 

Så i dag skulle vi sjekke om vi kunne høre noe, instrumentet fanga opp noe, men vi hørte ikke tydelige hjertelyder, men jeg skal tilbake om 4 uker, og da skal vi kunne høre det tydelig, gleder meg!!!Jeg trodde jeg kom til å bli veldig stressa av å ikke høre noe, men jeg vet det er vanlig, og det var veldig gøy å få prøve dette!!så fikk jeg helsekort etc, og tok en ny urinprøve...

 

Jeg er nok litt bekymra for om alt står bra til, men jeg tenker at dersom noe er veldig galt, så vil kroppen si fra om det, så så lenge jeg føler meg ok, stoler jeg på det :) Hvordan er formen til alle her da??Jeg er veldig skiftende, ofte småkvalm og svimmel om morgenen, og generelt sliten..men det er vel sånn det skal være :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært hos lege i dag. Er bare 5+2 men greit å få det bekreftet, og tok en del blodprøver og målte blodtrykk. Var veldig greit å kunne få svar på en del spørsmål såpass tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har bestilt lege time til denne uken selv ,er bare 5+6 selv men skal bo i asia i hvertfall 3 mnd nå...sikkert greit å få sjekket og spurt litt ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg skal til legen om ca. 14 dager, da er jeg vel i uke 8. Jeg synes at det er ganske greit å gå litt tidlig til legen, bare for å få bekreftet at alt er som det skal være =) Eller bestille time hos jordmor, det er det også noen som gjør. Lykke til hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Jeg var hos legen i går. Er nå 9+3 på vei. Har også vært på kvineklinikken til ul. Og ja der får man eksakt greie på hvor langt man er på vei. Derfor september klubb i stede for august :-)

Jeg skal gå til lege/jordmor annenhver gang. Men starter ikke hos jordmor før ca 2 mnd, skal til legen en gang til først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :-)

 

Jeg har estimert terminen min til å være 8 september pga. første dag i siste menstrasjon- har derfor bestilt legetime førstkommende mandag. Er da i 10 uke, 10 uker +3 dager. Er spent.

Det er noen som går til legen allerede i uke 5, og andre venter til uke 12. Jeg følte at det er mest riktig å vente litt da de mest kritiske ukene for spontanabort ( SA) vissnok er i uke 7, 8 og 9. "Mange" har abortert i uke 9 i form av at fosteret bare stopper og vokse og at det går 1-2 uker så får en blødning og må ta utskrapning.....

Nå skal det sies at når en går inn i uke 9 detter sansynligheten for abort fra 10% til 6%, neste nedrykk er ved uke 12- da er det 3%- og så ved uke 15 tror jeg det var...detter den til 1%

 

Føler en seg kvalm,trøtt og har ømme bryster er det stor sannsynlighet for at alt er ok. Om en derimot ikke kjenner noe kan det være et dårlig tegn og en bør komme seg asap til lege for å bekrefte, ev. fjerne slik at en slipper å gå med det lenge....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...