Anonym bruker Skrevet 28. januar 2008 #1 Skrevet 28. januar 2008 Hei, jeg vet ikke om dette er riktige stedet å spørre- men er det noen som har tatt keisersnitt...? Jeg lurer nemlig i såfall på hvor lenge dere venta med å ha sex. Selv tok jeg keisersnitt for 22 dager siden og begynner å føle meg veldig klar. Har sett enkelte steder at man anbefaler at man bruker kondom, er det nødvendig? Hvor lenge er det nødvendig hvis man må bruke det?
Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 28. januar 2008 #2 Skrevet 28. januar 2008 Husker ikke nøyaktig .. men tror det var 3 uker etter eller noe sånn? pluss/minus... Det anbefales jo å bruke prevansjon kansje, med tanke på at du kan bli gravid igjen:D Men at du må bruke kondom pga. keisersnittet, har jeg aldri hørt om:) MEEEEN... vent og se om du får noen flere svar.. for kom til å tenke på renselsen etter fødsel nå... man skal vel faktisk vente litt før man har sex? eller? Husker dessverre ikke...=/ HUff..ble rotete og sånnt dette.... =) Men fikk nå iallefall svart på 1 av spm dine:)
*Rutletutt* Skrevet 28. januar 2008 #3 Skrevet 28. januar 2008 Du bør vente i 6 uker pga renselsen og infeksjonsfare - det fikk jeg beskjed om etter mitt ks.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2008 #4 Skrevet 28. januar 2008 Jeg tok for 3,5 mnd siden. Vi venta til "renselsen" var over (6 uker) selv om jeg ikke blødde mer enn 3 uker. Tenkte bare det var greit at kroppen fikk tid til å komme seg etter operasjonen + jeg var i kjempedårlig form de første 2-3 ukene (hadde veldig vondt i såret) så da frista det ikke akkurat med sex... =) Ville nå bare ha venta i 6 uker så er du sikker. Du har jo fortsatt samme "åpne" såret som de som har født vaginalt så pga bakterier er det nok best å vente...
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2008 #5 Skrevet 28. januar 2008 Så fort renselsen var over så var vi i gang, ca litt over 3 uker:) Har hatt to keisersnitt, og det er ikke vært noe problem!! Bare kos deg når du er klar!! (obs: du kan jo bli gravid, så du burde kanskje da forhåndsregler om det ikke er noe du ønsker da! man vet jo aldri!)
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2008 #6 Skrevet 28. januar 2008 Jeg har vært i super form siden jeg tok keisersnittet og merker nå at jeg har veldig lyst til å prøve. Men spørs om jeg må vente i noen uker til da... hehe ikke greit når man har venta en stund allerede;) Det er liksom ikke alltid like lett å bli klok på de greiene her, for det er så delte meninger og svar.
Lucy79 Skrevet 28. januar 2008 #7 Skrevet 28. januar 2008 Når vet man at den renselsen er ferdig/over eller hva man kaller det da?
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2008 #8 Skrevet 28. januar 2008 Renselsen er over etter 6 uker i følge alt av leger, jordmødre, medisinbøker osv. MANGE blør ikke så lenge men det er tiden det tar før såret inni deg har grodd!! =)
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2008 #9 Skrevet 28. januar 2008 Så da blir fasiten rett og slett at man bør vente i 6 uker og man må da bruke kondom- for å være på den sikre siden både i forhold til å bli gravid igjen og infeksjoner? Eller er da faren for infeksjonen over?
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2008 #10 Skrevet 28. januar 2008 Ups...vi hadde sex etter ca 2 uker, følte meg så klar, så tenkte at det ikke var ett problem.. Brukte kondom itilfelle infeksjon og fordi jeg ikke ville bli gravid igjen!! Ingen skade sjedd her hvertfall
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2008 #11 Skrevet 29. januar 2008 Tror kanskje det er lurt å vente til du er ferdig med å blø. Jeg blødde kun i 4 uker. Lurt med kondom både pga infeksjonsfaren og risiko for å bli gravid igjen. Hadde sex etter 3,5 uke, men da blødde jeg kun litt + brukte kondom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå