Anonym bruker Skrevet 28. januar 2008 #1 Skrevet 28. januar 2008 Mange som sier så forskjellig.. Hørt alt fra 4 mnd til 9 mnd jeg, men vet liksom ikke hva jg skal stole på. Burde kanskje høre på hs. Hvor lenge steriliserte dere flaskene? Jeg har ikke oppvaskmaskin, så blir kun å vaske opp for hånd, men hvor lenge bør jeg holde på?
Gjest Skrevet 28. januar 2008 #2 Skrevet 28. januar 2008 Jeg gjør det ennå og mini er snart 1 år. Er ikke hysterisk renslig av meg, men føler meg bedre når jeg vet at melkeflaskene hans er helt rene. Gadd ikke koke mer da, så jeg kjøpte nettopp en microsterilisator. tar bare 5 min nå, + 3 min avkjøling,
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2008 #4 Skrevet 28. januar 2008 5mnd sa helsesøstra. så har hatt flaskene i vaskemaskinen siden da.
Gjest Skrevet 28. januar 2008 #5 Skrevet 28. januar 2008 Sluttet og koke flasker da dem var 3mnd både eldste jenta og minstemann. Har gått helt greit. Nå går dem bare igjennom oppvaskmaskin...
Gjest Skrevet 28. januar 2008 #6 Skrevet 28. januar 2008 Avent og dr.browns sin koster 300. Jeg har avent flasker, men kjøpte dr.browns sterilisator fordi de var utsolgt for avent
Marius og Jonas! Skrevet 29. januar 2008 #7 Skrevet 29. januar 2008 På Flaskeposten sine nettsider, så står det at de anbefaler å sterlisere flaske og tutter til barnet er ca 7-8 mnd gammel. Men det står samtidig at Mattilsynet sier at når barnet er ca 3 mnd gammel, så trenger man ikke sterilisere flaskene lengre........ Selv sluttet jeg å sterilisere flaskene da knerten var ca 4 mnd gammel. Nå vasker jeg alt i oppvaskmaskinen, og koker tuttene etterpå. Det kommer jeg vel til å gjøre noen måneder til, til han er 7-8 mnd.
prøvekluten+3små Skrevet 29. januar 2008 #8 Skrevet 29. januar 2008 jeg steriliserer bare smokkene jeg...flaskene går i oppvaskmaskina...det gjorde de på prematuravdelingen og,kunne en sykepleier fortelle meg,så sååå nøye er det tydeligvis ikke. en ska jo tenke og på alt det andre man IKKE steriliserer...slik som at ungen tygger på leiker og klær og lignende..går jo bra og de blir jo ikke sjuke fordi:o) bygger opp immunforsvaret og da..en kan gjøre seg en bjørnetjeneste ved å sterilisere alt veldig lenge og,og det er at ungen blir så vant til det at den ikke tåler når noe ikke er sterilisert..veldig upraktisk når de eks starter ibhg;o)
Caelyn Skrevet 29. januar 2008 #9 Skrevet 29. januar 2008 Nå er det jo ikke de VANLIGE bakteriene som er problemet. Man skal koke flaskene pga de farlige MELKEbakteriene som kan forekomme. Finnes ikke akkurat så mye melkebakterier på gulvet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå