Gå til innhold

Ventelister og leger og sykehusvalg og sånn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jaja......idag har jeg faktisk rukket både legetime med fjortis og sykehustime og jobb og handle mat og middag og hente og bringe i barnehage og sovne sammen med lille rosa..............Kjenner at kreftene strekker akkurat til det de må og ikke en dritt mer for tiden............

Sykdom og hoste og hel familie som har vært nede for telling siste to månedene og div som jul og sånn har liksom tømt reserven helt.....

Heldigvis hadde ikke fjortis noe mer enn det berømte viruset, med en hoste som kan sitte i flere uker fikk vi beskjed om. Så her hostes det så det nesten virker litt latterlig;-)

Hybelboer og eldstedatter dro igang middagslagingen så jeg slapp billig unna og takk for det. Lille rosa hadde ikke sovet nok i barnehagen idag så hun var mildt sagt SUUUUR, sambo på møter og sent hjemme og tålmodigheten til mor lik null.......sukk.....

Hadde time hos kirurg idag og det foreløp ca sånn: Hei, goddag, da setter vi deg på venteliste for operasjon, noe du lurer på? Ikke det nei, da hører du fra oss pr brev. Hadet! Og det kostet da 285,- å få høre! Jaja svarte jeg..........

Men nå er jeg i kø om ikke annet...

Tenkte å sjekke dette med fritt sykehusvalg. Noen som vet av dere i helsevesenet om hvordan man blir prioritert for en helt plain operasjon. Er nok ingen som er mer eller mindre prekær på denne typen tror jeg....men hva vet jeg? Her er det visstnok 16 uker, mens det på Aker var 8 ukers ventetid. Bør jeg avvente til jeg hører fra sykehuset her og heller se hva det faktisk blir, eller bør jeg hive meg rundt og ta action NÅ??? ......................altså det med å hive seg rundt var litt overdrevent for det orker jeg nesten ikke å tenke på engang........

Det mest positive jeg fikk ut av sykehusbesøket var at det er vanskelig å kaste opp etter det inngrepet jeg skal gjennom, men hvem pokker bryr seg vel om det? Jeg har ikke planer om verken mer sykdom eller oppkast for den sakens skyld............dette kan vel pent beskrives som vinteren fra helvete.............

GOD BEDRING TIL DERE ALLE SOM MÅTTE TRENGE DET!!!!!!!!

Om 100 år er allting glemt......

og jeg vet at det alltids er noen som har det verre enn meg, jeg er bare så uendelig sliten og lei etter sykdom de siste 4 1/2 årene både her og der..............Er det alderen vi har kommet i eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei og hopp, du henger i en stropp...

Du og superdupergutten skal gjerne igjennom samme inngrep? Her i huset løser vi oppkast dilemmaet ganske enkelt ved å dra det ut av magen via knappen. Ganske så snedig sak, det der... Vet ikke om det er så veldig positivt å ikke kunne kaste opp. Man ender vel opp med ei omgangssyke som blir sterk og kjip siden man ikke kan få det ut, men du er god som klarer å se positivt på det:))

Ang fritt sykehusvalg, så er jeg ikke sikker.. Sykehuset setter opp prioriteringer og man får beskjed- som regel- om en behandlingsplan. Overskrides tidsrammene for behandlingsplanen, står man fritt til å velge sykehus i inn og utland for sykehusets regning.. men om dette er fritt sykehusvalg, det vet jeg ikke... Lykke til med host og hark. Skikkelig kjip vinter dette... Lurer på om det er været, jeg. At bakteriene har det fint og godt i varmen, slik at vi aldri blir helt kvitt de... Her på Vestlandet hadde vi 9,5 grader i dag. Det er søren ta meg helt sykt...

Skrevet

Ja jeg er ikke i tvil om at dette er menneskeskapt! Klimaet forandrer seg og alt er naturstridig jo.......skremmende er det.

Jeg prøver å tenke miljøvennlig, men det er neimen ikke lett!

Men små ting som å ikke kjøpe Scampi, ikke forbruke mer energi enn høyst nødvendig, ikke bruke allverdens sprayer og stæsj, resirkulering, ikke kaste det man kan gi bort, og ellers små ting i hverdagen som vi ikke tenker på ellers.

Det kan hjelpe barna våre sin fremtid og er superviktig!!!

Det blir jo bare verre og verre.......

Jeg hører veldig mye om disse tingene gjennom jobben og blir mer og mer oppmerksom over småting vi kan gjøre..............skulle bare så gjerne gjort så mye mye mer............

Det er kanskje samme operasjon vi skal gjennom superdupergutten! Kanskje vi kunne ligget side om side og holde hverandre i hånden:-)

Det hadde vært koselig:-)

Forresten så tror jeg norske sykehus kunne spart miljøet for mye forurensing, om de hadde blitt mer effektive med papirbruken sin......for makan til å spre om seg med brev i hytt og pine.....samme oppat og oppat......hmmm.........det ga meg en ide:-)

....ang oppkast..........jeg er glad for alt jeg slipper. Og om jeg lukker igjen alle kroppsåpninger jeg har, så kanskje jeg unngår smitte fra omgangssyke mer........vil ikke ha det!!!

Skrevet

Huff og huff. Det er alltid noen som har det verre, men det hjelper jo ikke DEG :)

He he, vi er i hvert fall flere i samme båt om det er noen trøst. Karopappa la seg klokka 18 og jeg har fullt kjør på jobb, levert og hentet i barnehjagen, laget middag, badet og lagt lillemor, jobbet i 2 timer og enda ikke rukket å få av meg skjørtet :) Og egentlig skulle jeg stryke, sy i knapper, bytte strikk på parkdressen, handle melk og frukt og.....

Men, jeg skulle jo ikke klage... Den operasjonen vet du, den tok Karopappa på Aker og han er veldig fornøyd. Jeg har brukt fritt sykehusvalg selv - to ganger. Du sjekker først hvor ventetiden er kortest, jeg undersøkte både på nett og telefon. Deretter sendes henvisningen direkte til det sykehuset du velger (man kan altså ikke stå på flere lister samtidig). Og så ruller ballen... Jeg reiste til Bærum i stedet for Oslo, helt greit og mye raskere. Gjelder det rutineoperasjoner og dagkirurgi, spiller det jo ikke så stor rolle hvor det gjøres. Synes jeg i hvert fall. Se på www.frittsykehusvalg.no

Lykke til da, du!!

Skrevet

Tror jeg får melde meg som modnesia's hjemmesykepleier, jeg! Nå har jeg tilbudt meg til Plutseliten, så jeg tror jeg får føre opp Attpåklatten og Superdupermamman også!

Håper du får time fort, og at helsetilstanden har tenkt å bedre seg litt -pronto!

c",)

Skrevet

Uff da, så dere har fått dritten og..............GOD BEDRING!!!

Jeg ringte grønt tlf nr idag ifbm fritt sykehusvalg. Hun anbefalte meg å vente til jeg fikk behandlingstid fra det lokale sykehuset før jeg gjorde noe annet. Problemet var visstnok at noen sykehus forlanger å gjøre hele utredningen selv og ikke ta for gitt det forrige sykehus har funnet ut!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ER DET MULIG??????????? Ja, det var det visst...

Hurra for Norge og et usannsynlig lite effektivt system sier nå jeg........

Nå har du gjort en annen erfaring, så dette kan jo bli spennende;-)

Jaja, om 100 år er allting glemt!

Skrevet

Hehe, det er bra at vi endelig får vår egen her på siden:-)

Det ser jammen meg ut som om vi trenger det!!!!

Kan det være alderen eller??? Er vi rett og slett i ferd med å eldes og bli sånn som foreldrene våre var for 100 år siden mon tro;-)

Skrevet

Tar imot tilbudet om hjemmesykepleier, Reveenka. Her bør du være om 2 timer, da er superdupergutten mett og skal kobles av matemaskinen. Klokka 4 våkner lillegutt og vil ha "MEKK", fint om du er her da, for det pleier å gå en times tid.. Så kan du komme og snu meg, for jeg kan ikke ligge på ryggen og trenger å vippes over på andre siden, sånn i 4 tiden. Om du så kan vekke mannen og superjenta klokka 06.30, smøre mat og stelle knappen til supergutten, sonde, gi astmamedisiner og tørke ham opp av gulvet etterpå, hadde det vært fint

Kommer du snart, eller??? Hihi

Skrevet

Dæggern, det hørtes ut som en drøm ja:-)

Jeg lover at du skal slippe nattejobbing her:-) Det holder om du tar lille rosa imorgen tidlig når hun forlanger å ligge i midten, ha på tven og skal ha mekk:-) Noe hun vel og merke kun får i helgene på morgenen:-)

Men ellers hørtes vekking av andre barn og matpakker flott ut. Og gjerne finne rent tøy til minsta og sambo (så han slipper å stryke tøy halv åtte om morgenen)...............ellers så er det greit med noen ryddejobber også eller:-) Vaskingen tar jeg selv for det virker terapeutisk på meg. Det er ryddingen som er pes.....

Skrevet

Hhihi, sant at det hadde vært deilig? Skulle vært husmorvikar vettu, sånn som i gamle dager!

Spøk tilside - har faktisk hørt at kommunen i enkelte spesielle tilfeller stiller med hjemmesykepleier - men det er nok ikke akkurat enkelt å få til....

Men med en(kanskje to?) små som trenger matstell midt på natten - så kanskje dere kunne gjøre et forsøk?

Skrevet

He he.. Jeg har jo mannen. Hva ellers skal man bruke han til? Hæ??

Han virrer rundt her mens det piper i pumper og ropes "pappa, finne mekk!" Jeg plugger i øreproppene, jeg og later som jeg ikke hører det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...