Marolla Skrevet 28. januar 2008 #1 Skrevet 28. januar 2008 Jeg er så i tvil om hva jeg skal gjøre. Vi har ei jente som er astmatisk av seg, men ble likevel anbefalt å beholde katten siden det kunne være bra for henne. (Omplasserte hunden). Nå har hun en del utslett både i ansikt, armer og torso. I tillegg skal vi flytte til en mobo leilighet, noe som fører til at vår jakt-glade katt må bli en innekatt. Er det noen her som har hatt utekatt "omgjort" til innekatt? Syns nesten det er litt dyreplageri jeg... Erfaringer ønskes. Eller hadde dere trosset legens anbefalinger og omplassert katten. (Egentlig det jeg selv føler mest for selv om jeg er utrolig glad i den katten) Ellers så er katten en 2 år gammel kastrert hannkatt.
grå :) Skrevet 28. januar 2008 #2 Skrevet 28. januar 2008 det der er vanskelig. vet ikke hva jeg skal råde deg til, men barna må jo komme først. ville vel kanskje prøvd å gjøre innekatt av den, men vet fra før at det gir mye frustrasjon og det er ikke alltid det gir seg... men, det er veldig vanskelig å få omplassert en voksen katt så du har nok en jobb foran de gi så fall. ingen slektninger eller noe som kan ha ham da?
solastråler Skrevet 28. januar 2008 #3 Skrevet 28. januar 2008 Syns det er rart de sier du skal omplasser hunden men ikke katten. Som regel er det katten som gir mest allergi plager. Vi hadde katt, men vi gav dem bort til naboen i stede. Vi hadde kun ute katt, men gutten vår lekte for mye med den så vi måtte bare sette han bort. Han blir syk av katt da, hovne øyner, tett nese, stygg hoste (astma) og feber. Så det var egentlig et enkelt valg. Du kan jo be om en allergi test av henne og se om hun er allergisk eller ikke, Gjør jo kanskje valget enklere!
Marolla Skrevet 28. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 28. januar 2008 De ba oss om å omplassere hunden fordi det er mye hundeallergi i min familie. De vil heller ikke ta allergitester av snuppa siden hun ikke er året ennå.
*Smiley* Skrevet 28. januar 2008 #5 Skrevet 28. januar 2008 har hatt utekatt.skikkelig utekatt , har vært innekatt i 3 år.gått kjempefint. litt rastløs i begynnelsen men gått seg til
solastråler Skrevet 28. januar 2008 #6 Skrevet 28. januar 2008 Da ville jeg kanskje ha omplassert katten også og ventet til hun ble så stor at hun kan ta en allergi test og så eventuelt anskaffe en ny katt. Er ikke noe lett valg når man er knytt til et dyr, men jeg er førevar når det gjelder slikt! Jeg har lyst på hund, men må nok vente til min kjære sønn har flyttet ut om ca 15 år. Så vi får se da! Målet mitt er å eie en hund før jeg blir pensjonist!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå