Gjest Skrevet 28. januar 2008 #1 Skrevet 28. januar 2008 Jeg har tydeligvis misforstått dette begrepet totalt i og med at mange jeg ser på som rasister nekter plent at de er det. Så kan noen forklare meg? hva er det som gjør en person rasistisk om det ikke er det som nevnes i de andre trådene her inne?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 28. januar 2008 #3 Skrevet 28. januar 2008 jeg definerer rasisme slik: se ned på eller forandre holdning til en person pga hudfarge eller etniskbakrund
snurkle Skrevet 28. januar 2008 #4 Skrevet 28. januar 2008 Folk er så redd for rasiststempelet, samme hva man kaller det, meningene er de samme... Kanskje raseskeptisk er lettere å svelge hehe ;op
Gjest Skrevet 28. januar 2008 #5 Skrevet 28. januar 2008 Rasist er man når man sier noe kritisk om et annet folkeslag..I følge dibberne her inne.
rødhette* Skrevet 28. januar 2008 #6 Skrevet 28. januar 2008 rasisme ras|is'me -n (fra eng.) menneskesyn, politikk el. sett av holdninger som bygger på den oppfatning at visse raser er andre raser overlegne, rasefordommer
rødhette* Skrevet 28. januar 2008 #7 Skrevet 28. januar 2008 De forente nasjoner vedtok i 1966 Den internasjonale konvensjon om utryddelse av alle former for rasediskriminering, hvor definisjonen på rasisme er: «…enhver distinksjon, ekskludering, restriksjon eller preferanse basert på rase, farge, avstamning eller nasjonalt eller etnisk opphav som har til formål eller effekt å nullifisere eller svekke anerkjennelse, nytelse eller utøvelse på like vilkår av menneskerettigheter og fundamentale friheter i det politiske, økonomiske, sosiale, kulturelle eller noe annet område i det offentlige liv.»
Morango 29.05.2007 Skrevet 28. januar 2008 #8 Skrevet 28. januar 2008 fortell meg hva som er den største innvandrergruppen her i norge da??? (land altså)
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 28. januar 2008 #9 Skrevet 28. januar 2008 Historisk bygger rasismen på forestillingen om at noen raser er høyerestående, mens andre raser er laverestående. Enda mer grunnleggende bygger rasismen altså på forståelsen av at mennesker biologisk kan deles inn i raser. Dette finnes det ikke vitenskapelig hold for å påstå. Vi tilhører alle den samme biologiske arten, menneskeheten kan ikke deles inn i raser eller underarter. Det finnes for eksempel ikke en rase som heter «neger».
Gjest Skrevet 28. januar 2008 #10 Skrevet 28. januar 2008 Men mamma25, er det det du synes du er i det andre innlegget? kritisk?? I mine øyne er du fryktelig rasistisk! Når du sier at du synes det er fælt å ta t-banen fordi 90% er mørkhudede, hva er fælt med det? er de slemme mennesker? har de gjort deg noe? Jeg klarer bare ikke å forstå poenget? Jeg har en venn som er adoptert fra korea, kom til Norge når han var 3 mnd og er den GODESTE gutten i verden.!! Har også venner som kom til landet når de var noen år gamle osv, jeg får helt vondt inni meg når jeg tenker på at du hadde tenkt usj og æsj om du satt ved siden av de på banen.. Hvorfor er du mer verdt bare fordi huden din har færre pigmenter?
rødhette* Skrevet 28. januar 2008 #11 Skrevet 28. januar 2008 http://no.wikipedia.org/wiki/Innvandring_til_Norge_i_nyere_tid
Morango 29.05.2007 Skrevet 28. januar 2008 #12 Skrevet 28. januar 2008 for å svare meg selv; SVENSKENE. Det er de som er den største innvandrergruppa. har dere tenkt å det. Men det tenker vel de færreste på. Så snakker man ufint om den søta bror- så får det lite konsekvens i mot å kommentere mot folk med bakgrunner fra land med beliggenhet sentralere til ekvator:( all harselas mot uansett innvandrergruppe skulle vært like sanksjoner på. Til å med å gjøre narr av noen fra nabobygda blir litt ille i mine øyne. For meg betyr ordet rasisme mye- rasisme er frykt for ulikheter
mamsen og ML+litenimagen Skrevet 28. januar 2008 #13 Skrevet 28. januar 2008 jeg er kristisk til at det skal tas inn nye innvandrere fordi jeg mener at norge ikke kan håndtere de som allerede her her. norge har primæransvaret for integreringen, tilretteleggingg osv, men innvandrere som kommer hit har også et ansvar i forhold til oss nordmenn.er alt for mange som kommer hit og tviholder på alle tradisjoner som er stikk i strid men det norge mener er rett og galt. slikt blir det problemer av. mener vi bør prøve å ta tak i problemet nå og ikke ta vann over hodet ved å ta inn enda flere. jeg er ikke rasist fordi jeg er kritisk. det er det desverre menge her inne som mener. at jeg er kristisk har ingenting med hudfarge å gjøre, delvis med religion, men mest av alt at mange ikke kan oppføre seg etter slik det norske rettsamfunnet er bygget opp. hadde disse problemene minket, hadde også den norske stat spart en haug med penger. ikke bare hadde kvinnene kommet seg ut i jobb og betalt skatt, bidratt, men mye av kriminaliteten og volden hadde også gått ned, dermed også kostnadene norge bruker for å hindre dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå