Gå til innhold

Var på 6-mnd kontroll i dag....

Anbefalte innlegg

Skrevet

...lillemor hadde kun gått opp 48 g i uken siden 5 mnd kontrollen (som da var for 2 og en halv uke siden...) Må begynne p få i henne litt mer fast føde, ja - hun har bare fått mm de siste 2 ukene - før det var det tr dager med litt grøt, før det igjen var det av og på med litt grøt fra hun var rett over fire mnd.

Ikke vil hun ha grøt, og når jeg får presset litt i henne sover hun enda dårligere om nettene enn vanlig (helt utrolig at det faktisk går an).

Prøvde å gi henne litt moset potet med mm i dag, men det ville hun i allefall ikke ha! Hun spiste litt sviskemos da...men hun kan jo ikke leve bare på det heller.

Kjenner jeg blir litt stresset av dette her, jeg...skal tilbake på kontroll om ca en uke.

Vet ikke helt hva jeg vil med dette...kanskje få noen tips til hvordan å få i henne mat, og at hun ikke er så urolig om nettene, he he - håper på et "mirakel-råd";o/

Hun hadde da i det minste vokst endel på lengden nå - hele 2 cm på 2,5 uker:o) Så nå er hun oppe i hele 64,5cm:o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skal på 6mnd kontroll til uka.. er jo spent, har fullammet frem til et par uker siden. Da begynte jeg og gi litt grøt hver dag siden hun har vært så intresert i annen mat enn mm. Men hun har lagt på seg fint hele tiden. på 5mnd kontrollen var hun 7150gr. og 67cm lang

Skrevet

Har du prøvd å gi grøt på formiddagen? De er ofte mer opplagte og klare for nye ting da enn på ettermiddag/kveld. :-)

Skrevet

Milla var 6400g i dag - var 6280g på 5-mnd kontrollen. Hun er jo ikke tynn eller noe - vekt ift lengde er veldig fin, men hun hs stresser litt over hvor lite hun går opp i uka + at hun bare får mm....

Skrevet

Ja, det prøvde jeg etter sist kontroll (5 mnd) da hs mente hun trengte mer enn jeg kunne gi henne - men det var ingen forskjell....

Skrevet

Hei! jenta vår har vært og er en småspiser hun og.. Vi begynte å blande fruktpurè i grøten, og da gikk det bedre. Den beste hun vet er den fruktpureen som heter røde bær.

Vi var på kontroll i dag vi og;)

Julia er 7mnd og 1 uke. Veier 7 kg og er 67.5cm;)

Hun er på den nederste linjen på kurven- Så vi er litt nervøse vi og.. vet hvordan det er..

Håper dere finner ut av det og at hun spiser mer snart;). Klem

Skrevet

Prøvd brød?

Forskjellige typer grøt? Den eneste pjokken ville ha i starten var 6mnds grøt fra Nestle med aprikos og banan.

Banan naturell? Obs kan gi hard mage.. Godt moden pære er også en slager her. Og innmaten av druer. Det blir jo ikke masse næring av en drue, men alle monner drar og de skjønner jo etterhvert at det finnes annen mat enn pupp.

Middagsglass? Vet det er litt salt i de fra Småfolk, men pjokken her eeelsker den maten. Så vi ga litt av den i en periode for å få han til å like middag. Nå spiser han mat uten salt også!

Skrevet

Problemet her er jo ikke bare at hun er småspist, men også at hun styrer sånn på om nettene når hun får fast føde - ikke magevondt eller noe sån tror jeg, men hun bare våkner midt på natten og er lys våken...ikke vil hun ha pupp og da klarer hun ikke sovne igjen - så da hyler hun til hun sovner av utmattelse...og det kan ta noen timer....så jeg gruer meg til begynne å få i henne fast føde - men jeg VET jo at det må til....

Ikke noe gøy når det er sånn, nei:o/

Milla er på vei nedover på vektkurven nå...

Skal, som sagt, på kontroll igjen på neste tirsdag, så håper det peker litt mer oppover da.

Klem

Skrevet

Er litt redd for dette med hard mage, ja - hun har nesten sluttet å bæsje etter at vi introduserte henne for smaksprøver av grøt - hun bæsjet over hele seg forrige tirsdag og før det var det to uker siden sist...da hun bare fikk mm (før hun smakte grøt i det hele tatt) bæsjet hun nesten ustanselig....nå bare promper hun noen skikkelig stinkbomber....;o/

Er pære avførende forresten?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...