2 søte småpiker Skrevet 28. januar 2008 #1 Skrevet 28. januar 2008 Her kjøper jeg fersk kjøttdeig fra ica-maxi når det er på tilbud, veier opp250-300gram, klemmer det flatt og fryser det. Kjøper mange kg hvitost når det er tilbud, og fryser den. Kjøper klær i større str til barna på salg. Kjøper masse sauser, lasagne, og supper når det er 10kr marked. Kort og gost handler jeg i STORE kvantum når det er gode tilbud, og det sparer vi masse på. Noen som har andre tips?
~sjiraff~ Skrevet 28. januar 2008 #2 Skrevet 28. januar 2008 Ikke noe, men skal bli sååååå flink snart )
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 28. januar 2008 #3 Skrevet 28. januar 2008 *kjøper en god del klær til poden på salg *henger opp klærene i stedet for å tørke de i tørketrommel - kun håndklær og sengetøy i den *prøver å handle max 2 ganger i uka
Gjest Skrevet 28. januar 2008 #4 Skrevet 28. januar 2008 Lager middagsliste for 1 uke av slengen. Har da med meg handleliste til butikken, så vi trenger bare handle 1 gang i uka. Dermed slipper vi å handle på sultne mager Det er noe vi sparer mye på da, vi er experter på å handle mye tull om vi ikke har denne ordningen
F-mor Skrevet 28. januar 2008 #5 Skrevet 28. januar 2008 Handler på rema 1gang i uken, istedet for å gå på den dyre nerbutikken hver dag. Tror man kan spare mye i året ved å handle smart på mat Handler klær på salg.(kjøper kvalites ytterklær og sko, og billige andre klær) Ønsker oss nyttige ting til bursdager.
brooklyn Skrevet 28. januar 2008 #6 Skrevet 28. januar 2008 Barnetrygden går rett inn på egen konto og brukes bare når vi får stoooore regnnger (som nytt elektrisk anlegg i huset, engangsbeløp på bil eller brudekjole), og om vi har noen tusen til overs på konto i slutten av mnd settes det inn på egen høyrentekonto og får stå der i fred. I tillegg handler vi klær til lillemann på salg, kjøper oss ikke nye klær i tide og utide, handler matvarer bare en gang i uken, og mitt (etter egen mening) beste bidrag de siste årene er å ha meldt oss ut av 5 ulike bokklubber...
2 søte småpiker Skrevet 28. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 28. januar 2008 Ja, det var jeg flinkere til før, nå blir det altfor mange turer på butikken hver uke. Der må vi skjerpe oss.
___ Skrevet 28. januar 2008 #8 Skrevet 28. januar 2008 Prøver å ikke kjøpe noe uten at vi strengt tatt trenger det. Bruker klær til de blir utslitt. Handler mat 1 gang i uka. Stenger av en del av huset om vinteren. Har egentlig grei økonomi, men ser ingen grunn til å kaste penger ut av vinduet av den grunn.
ano`num *17.03.10* Skrevet 28. januar 2008 #9 Skrevet 28. januar 2008 Ikke dra på shopping når jeg bare trenger en liten ting. Bor nært et ganske stort senter, så slike utflukter kan lett bli dyrt Prøver heller å dra på handel med handlelapp Vi har lagt oss til en vane å skru av lys når vi går ut av rom. (Så sant det da ikke er kjøkken/stue/ bad som vi går inn og ut av hele tiden) Så skrur vi alltid av hovedbryteren på tv etc. Hørte en gang at det å bare slå av tv`n, ikke skru av strømmen på den kostet ca 500kr i året. Sikkert mer nå som strømmen er så dyr.... Med 2 tv`er blir det jo en del. Det samme gjelder vell om laddere etc blir stående i veggen når en er ferdig å bruke de.....
grå :) Skrevet 28. januar 2008 #10 Skrevet 28. januar 2008 handler minst mulig. utsetter handlinga en dag elelr to om det er tomt for noe ( litt latskap også der da). handler klær på salg og jeg elsker bruktbutikker (Er jo litt praktisk det da). handler kjøtt i sverige, ønsker oss gavekort i spesifikke forretninger ( feks elkjøp) når dete rbursdager og sånt. fyller opp fryser og matskap når det er tilbud og jeg drikker vanlig melk elelr unngår melk helt hvis det er skrapa her. prøver storhandle mat da gubbens lønn kommer og bare fylle på resten av måneden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå