Gå til innhold

"Patetisk når damer knekker sammen så lett"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min kom med den kommentaren i sta når han så på tv norge at en av jentene som var med i ungkaren brast sammen i gråt pga presset. Ble så provosert jeg og sa at det trenger ikke være noe neggativt i at vi jenter brister i gråt, det er gjerne en grunn til det. Det er heller mennene som ikke forstår seg på det eller vet åssen de skal takle det visst de syntes det er patetisk.

Jeg syntes ikke jeg er den som begynner å gråte så lett, men i går så var det en veldig tøff dag og de siste ukene har vert med lite søvn og mye slit uten særlig hjelp fra mannen min, i går ble det for mye for meg når jeg hadde sovet lite men likevel måtte stå opp lenge før han med barna og når jeg sa jeg hadde behov for å hvile litt så nekta han å se til barna. Sånn fortsatte det og det er sånn min hverdag er hele tiden, så på kvelden når barna skulle legge seg og han enda ikke tok ansvar hadde jeg fått nok. Er det da rart at det brister litt for en?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen menn burde fått opplæring i åssen vi damer fungerer. Blir så provosert.

Skrevet

Jeg tror jeg skjønner hva mannen din mente- og er da i så fall enig med ham.. Tipper han mente "patetisk når damer knekker så lett sammen av SÅ DUMME ting"... For hvis det var hun jeg så når jeg sveipet innom i stad så himlet jeg m øynene selv og mumlet til sambo at man nesten skulle tro hun var tilbakestående... Mener det, disse amerikanske damene som nærmer seg 30 og som står på tv og baksnakker hverandre og begynner å grine fordi "de har fortalt ungkaren alt om sine følelser og så står jeg her uten rose, kan ikke trooo det, BUHUUUU!". Herregud hva ER det med dem, de mangler jo totalt både bakkekontakt og realitetsoppfatning! Hele verdenen deres omhandler dem selv og deres ytre. Og KAN det virkelig være så vanskelig å forstå at han kanskje bare likte noen andre litt bedre?? For ut fra hva jeg så virket hun jo hverken smart eller spes pen. Og jeg vet jo at man ikke trenger være smart i det konseptet der, men se ut som en dukke er jo 1. pri..

når det er sagt, kan jeg fortelle at jeg selv er en høyst hormonell, gravid dame so griner for et "godt ord"- men det er ting som omhandler EKTE følelser- ikke å fjase seg til på tv. Som at datteren min sier hun skal perle et pent armbånd til meg neste dag fordi hun elsker meg, at sambo har laget kjempegod mat til meg når jeg har vært sliten og gretten mot ham, når jeg ser utsultede barn på Dagsrevyen og Urix, når jeg leser om neglisjerte barn som utsettes for overgrep og får livet sitt ødelagt, når jeg leser dikt og hører fin musikk griner jeg også. Eller når jeg stuper hjem utslitt og har hatt en dårlig dag- ja, damer griner lett. Og DET er ikke patetisk i seg selv. MEN- jeg er enig m mannen din i at gråteopptredenen på Ungkaren var patetisk, for å si det mildt.. De er så virkelighetsfjerne og simpleminded. Rart de ikke blir flau selv.

Skrevet

Dette vil jeg si meg enig i som du sier om enkelte av damene på ungkaren. Jeg så ikke episoden i går, bare to sek i det jeg gikk forbi. Syntes også selv at det kan være patetisk og hva forventer de seg egentlig.

For meg så virket det som kommentaren fra mannen min var like mye en kommentar til meg. Var vel derfor jeg gikk i forsvar. Det som du skriver mere personlig her så var det vel egentlig det jeg mente også når jeg svarte mannen min. Vi gråter kanskje lettere, men i mitt tilfelle så er det ekte følelser ikke for å fjase eller på liksom, for å få det som jeg vil eller noe sånt.

Takk for svar, forstår mannens reaksjon etter det du skrev.

Skrevet

Hei igjen:)

Skjønner hva du mener også- vi har en tendens til å bli veldig følsomme og tolke alt mennene våre sier i negativ retning. Og skjønner godt at du er utslitt og frustrert over at du må stå opp tidlig med barna og han ikke trår til, og at du tyr til tårene da. Men menn er liksom ikke så gode på dette med hinting da, så tror IKKE han hintet til deg da han sa det. Men bare hun patetiske jenta på Ungkaren.

Men ta en prat med mannen din du, i en rolig tone, og forklar hvor sliten du er og ekstra sårbar nå, så du trenger å få litt støtte fra ham...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...