Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må si at jeg ble veldig redd isted... Jeg bøyde meg ned for å ta opp noe på gulvet rett før jeg skulle på trening, og hele korsryggen min låste seg. Har aldri opplevd noe lignende i mitt liv - og jeg klarte virkelig ikke bevege meg. Det varte i ca. 5 minutter, så ble jeg helt grei igjen. Treningen fungerte helt fint - og jeg merket bare smerten i korsryggen ved enkelte øvelser.

Nå for noen minutter siden, kjente jeg at ALT bare låste seg - det var MYE verre enn isted, så vondt at jeg på en måte ikke klarte å tvinge meg til å røre meg heller. Sånn varte det i 5 minutter - før jeg klarte å reise meg, også stå i 5 minutter. Nå kjenner jeg smerten ganske godt i korsryggen, men jeg klarer å sitte.

Jeg ble litt redd dette kan være noe farlig...? Og hva kan det komme av...? Gjør INNMARI vondt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan komme av så mangt, overbelastning kanskje? Er ikke du danser, det er vel ingen hemlighet at det er rimelig belastende for ryggen.

Jeg har hatt slike episoder som du beskriver siden fødselen. Har aldri vært plaget med ryggen før, så jeg syns det er skummle greier.

Sikkert greit å ta seg en tur til lege og få time ho fysio. burde ihvertfall jeg ha gjort.

Skrevet

Hm, ja - men ser liksom ikke helt hvordan jeg kan ha overbelastet ryggen - og har aldri opplevd noenting lignende. Synes det er kjempe ekkelt, for det gjør så utrolig vondt. Smerter går liksom fra korsryggen, inn i magen - og ned over bena på sett og vis - føler meg litt, lammet...?

Kanskje jeg bør kontakte lege eller fysio hvis det ikke blir bedre ja - du og for den del...

Takk for svar!

Skrevet

Jeg har hatt skiveprolaps, og da låste ryggen seg helt. Sikkert avhengig av hvor prolapsen sitter, men jeg hadde smerter ned den ene foten.

Uansett, kom deg til lege.

Skrevet

Google er litt flinkere enn meg med info...

Men sier skiveutglidning deg noe?

Farlig og farlig, fru Blom. Latterlig ubehaglig. Du blir tilbudt operasjon, som ikke er særlig vellykket, prosentmessig. Jeg sa nei til den.

Så må du være snill med ryggen din resten av livet, lære deg hva som er snille og greie bevegelser.

Ta tegnene når den sier ifra at du har vært dum, og da ta det med ro.

Gåturer i ulendt terreng er en fin syssel, som ryggen liker.

Men først må du få bekreftet eller avkreftet hva det er. Spør doktoren, du. :-)

Skrevet

Åh herre. Kan det skje sånn plutselig egentlig...? At man plutselig får det....?

Jeg skal google litt, men er som regel dårlig til å forstå sånne medisinske ting - og trenger alltid å få det inn med teskje.

Hvis jeg skal være snill med ryggen min hele livet - og da sikkert måtte slutte med dans osv, ja da er jo livet mitt ødelagt....

Nå ble jeg hvert fall nervøs.... Men jeg avventer med lege - det liker jeg ikke helt....

Skrevet

Det kan skje sånn plutselig, ja. Men det er jo sikkert ikke det.

Kom deg til lege du. God bedring. ;-)

Skrevet

Takk.... Hvis det varer i mer enn 2 uker, skal jeg vurdere lege.... Håper det ikke er det!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...