Gå til innhold

Var på 6-mnd kontroll i dag....

Anbefalte innlegg

Skrevet

...lillemor hadde kun gått opp 48 g i uken siden 5 mnd kontrollen (som da var for 2 og en halv uke siden...) Må begynne p få i henne litt mer fast føde, ja - hun har bare fått mm de siste 2 ukene - før det var det tr dager med litt grøt, før det igjen var det av og på med litt grøt fra hun var rett over fire mnd.

Ikke vil hun ha grøt, og når jeg får presset litt i henne sover hun enda dårligere om nettene enn vanlig (helt utrolig at det faktisk går an).

Prøvde å gi henne litt moset potet med mm i dag, men det ville hun i allefall ikke ha! Hun spiste litt sviskemos da...men hun kan jo ikke leve bare på det heller.

Kjenner jeg blir litt stresset av dette her, jeg...skal tilbake på kontroll om ca en uke.

Vet ikke helt hva jeg vil med dette...kanskje få noen tips til hvordan å få i henne mat, og at hun ikke er så urolig om nettene, he he - håper på et "mirakel-råd";o/

Hun hadde da i det minste vokst endel på lengden nå - hele 2 cm på 2,5 uker:o) Så nå er hun oppe i hele 64,5cm:o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tar hun flaske? Kanskje dere kan prøve med velling?

Eller mose frukt (banan/eple/pære e.l) og så bare ha i littegrann grøt, men sånn at fruktsmaken er dominerende. Til det bruket kan jeg iallefall anbefale holle sin hirsegrøt - selges på helsekost

Eller så kan du jo prøve å gi henne bittesmå biter med skive

Skrevet

Minsten min var helt umulig med maten i begynnelsen. Likte ingenting, og det tok land tid før han vente seg til det. Han hadde omtrent ikke lagt på seg fra 4 mnd til 5 mnd, og vi begynte da med grøt.

Husker ikke hvor lang tid det tok, men plutselig ble han det matvraket. Han spiser ALT han får tilbudt, og spiser masse av alt.

Jeg gir heller skive enn grøt om kvelden for det blir han så urolig av.

Kanskje du kan prøve det? Eller banan?

Forstår godt du er frustrert. Klem =)

Skrevet

Hun tar ikke flaske, nei:o( Er derfor litt vanskelig å holde oversikten over hvor mye hun får i seg....føler hun bruker meg mye som smokk (for det vil hun heller ikke ha).. Kanskje jeg skulle prøve med litt banan - hun må jo like NOE - liksom;o/

Den grøten skal prøves - takk:o)

Skrevet

Takk for klemmen - føler jeg trengte den nå;o/ Uff, blir litt frustert av dette her - T var jo super-glad i både grøt og middagsmat, så dette er så uvant.

Er det lett å få i de skive når de ikke har fått så mye som en liten tann engang..?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...