Gå til innhold

Termin bereinger.


Desktop

Anbefalte innlegg

Hei...

Jeg forstår ingenting av disse beregnigene på termin, en plass er jeg 6 uker på vei og en plass 7 uker på vei.. Og hva skal man forholde seg til, barnets uke eller mors uke i forhold til termin??

Jeg hadde min siste mens 14 desember. Og når pleier morgen kvalmen å inntre? Er det veldig varierende eller?

 

Håper på svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Leste i bladet gravid at du tar dato for første dag i siste ikm + syv dager \ 3 måneder og da får du termin.

 

Eks. 16.12.07 + 7 dager - 3 mnd = 23.09.08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her inne er jeg inne i 6. svangerskapsuke, men på babyverden er jeg i 5.uker og 4 dager ute i svangerskape...Begge stemmer jo, bare forskjellige beskrivelser:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle får morgen kvalme. Jeg er 8 uker og 5 dager på vei, å jeg har ikke vært noe kvalm. Var helle ikke kvalm når jeg var gravid for 3 år siden (mistet i uke 10 + 2 den gangen).

Det er are 50 % som blir kvalme. Så du behøver ikke å vente på at kvalmen skal komme. Når kvalmen kommer for de 50 % kommer vel litt ann på, noen fra da de venter på mens, noen litt senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!!

Jeg har termin 23. sept. (siste mens 16. des) Saa jeg er i uke 7 naa, tror jeg?

Jeg begynte aa bli kvalm sist uke. Brekker meg ikke, men smaakvalm av alle lukter og hvis jeg gjoer braae bevegelser. Etter jeg fikk denne kvalmen har jeg drikket MYE vann, det hjelper. Klarer heller ikke tenke paa usunn mat, saa spiser mye frukt.

Saa hvis du fortsatt ikke foeler deg kvalm, kanskje du slipper unna heldigrisen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...