cath26 Skrevet 28. januar 2008 #1 Skrevet 28. januar 2008 hei jenter:) Jenta mi skal begynne i barnehage om et halvt år. Vi har søkt 100% barnehagedekning, men nå lurer jeg litt på om jeg ikke heller skulle ha tatt meg en dag fri i uken og dermed ikke trenger mer enn 80 prosent plass. Spørsmålet mitt er da: Kan jeg bestemme meg for dekningsgrad når jeg får barnehageplass? eller må jeg ta det jeg søkte om nemlig 100 prosent? blir veldig glad for svar:)
Ann_ Skrevet 30. januar 2008 #3 Skrevet 30. januar 2008 Jeg hørte fra bekjente at hvis man søker om 80 % plass er det mindre sjans for at man får. Hvis du vil ha 80 % plass ville jeg betalt for 100 så kan du selv bestemme når du vil være hjemme med barnet. Om det er en dag i uken eller mindre tid hver dag.
gammel røy Skrevet 30. januar 2008 #4 Skrevet 30. januar 2008 Det kommer vel ann på hvordan dekningsgraden er der du bor, er det godt om barnehageplasser der du er kan det jo hende at det ikke er noe problem. Du får bare spørre barnehagen. Dette har økonomiske konsekvenser for barnehagen, det viktigste for dem er nok ikke at de taper 20% av de pengene du betaler inn, men at de mister statstøtte tilsvarende 20%. Den er nok på myyye mer. Derfor kan dette være vanskelig, kanskje spesielt for private barnehager. Vi har nok vår lille snuppe i barnehagen ca 80% (henter tidlig og bringer sent), men betaler 100%. Hadde nok mistet plassen dersom vi ba om 80%, men vil uansett ha friheten til å gjøre dette slik det passer oss.
Gjest Lille jenta mi Skrevet 30. januar 2008 #5 Skrevet 30. januar 2008 I snuppa sin barnehage har de kun 100% plass, dette er fordi bhg er så ny. Men vi henter og bringer som det passer oss...som regel er hun der fra 9.30-15.00...:-) Fin tid:-)
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2008 #6 Skrevet 30. januar 2008 Hei, Vi har 100% plass, men jeg jobber 80% og har datteren min hjemme 1 dag i uken. Betaler altså for full plass, greit å ha mulighet til å levere et par timer innimellom den dagen man har fri også om noe spesielt dukker opp.
skrotnissen Skrevet 30. januar 2008 #7 Skrevet 30. januar 2008 det er størst sjangse for å få plass når man søker 100%... du kan jo bare ha henne hjemme en dag i uka selvom du har full plass... tror ikke det koster sååå veldig mye mer enn 80%
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå